جدیدترین خبرها درباره وضعیت کشورهای آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا به امروز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به سه میلیون و ۹۱۶ هزار و ۲۵۷ نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۲۷۰ هزار و ۷۰۹ نفر  و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۴۷ نفر رسیده است.

آمریکا با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۲۹۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا در صدر جدول کشورهای آلوده قرار دارد. پس از آن به ترتیب کشورهای اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، روسیه، فرانسه و آلمان بالاترین شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ را دارند. ترکیه نیز در رده نهم جدول کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

رکورد تاریخی نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه آوریل

آمار منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در بحبوحه بحران کرونا در ایالات متحده، رکوردی تاریخی را ثبت کرده است و ۲۰/۵ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل به ۱۴/۷ درصد رسیده است که بیشترین رقم از سال ۱۹۳۹ به شمار می‌رود.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد با درمان ۲ نفر دیگر، شمار بهبود یافتگان از ویروس کرونا در این کشور به ۲۹ نفر رسید.

۴ سال پیش
ترامپ: احتمالا ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز جمعه گفت که احتمالا ۱۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۱۲ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۷ هزار و ۸۸۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
اعلام آخرین آمار‌های کرونا در جلسه‌ای در دفتر نخست‌وزیری انگلیس

جورج یوستس، وزیر محیط زیست انگلیس مناطق روستایی و غذا در دولت انگلیس به همراه مشاور علمی و مقام بهداشتی این کشور در جلسه‌ای در دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشورآخرین آمار بحران کرونا در انگلیس را اعلام کردند.

از روز گذشته تا صبح امروز، ۶۲۶ نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به ۳۱ هزار و ۲۴۱ نفر رسید.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار آزمایش ویروس کرونا در انگلیس انجام شده است و ابتلای ۲۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر به این ویروس کشنده تایید شده است.

برای کمک به خیریه‌های غذایی که برای نیازمندان، غذا فراهم می‌کنند، دولت انگلیس ۱۶ میلیون پوند اهدا می‌کند.

۴ سال پیش

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد کمیسیون اروپا توصیه کرد مرز‌های اتحادیه اروپا در چارچوب تلاش برای مقابله با ویروس کرونا تا ۱۵ ژوئن (۲۶ خردادماه) بسته بماند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۶۰ نفر دیگر به ویروس کرونا آلوده شده اند و نعداد مبتلایان کرونا به ۲ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن ۲ نفر دیگر در عراق، شمار جان باختگان به ۱۰۴ نفر رسیده است و تاکنون ۱۶۶۱ نیز بهبود یافته اند.

۴ سال پیش
اقامه نماز جمعه در پشت در‌های مسجد الاقصی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد به دنبال ادامه تعطیلی مسجد الاقصی به دلیل بحران کرونا، نمازگزاران فلسطینی نماز جمعه امروز را پشت در‌های بسته این مسجد خواندند.

اقامه نماز جمعه در پشت در‌های مسجد الاقصی

اقامه نماز جمعه در پشت در‌های مسجد الاقصی

۴ سال پیش
منع رفت‌وآمد سراسری در کویت

عبدالله السند، سخنگوی وزارت بهداشت کویت اعلام کرد با افزایش شمار مبتلایان به کرونا از وضع مقررات منع رفت‌وآمد سراسری در این کشور از عصر یکشنبه آینده آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام کویتی محدودیت‌ها تا پایان ماه مه (سوم خرداد) ادامه خواهد داشت.

در شبانه‌روز ۲۴ گذشته ۶۴۱ نفر دیگر در کویت به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز به ۷ هزار و ۲۰۸ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
اکثر آمریکایی‌ها از لغو زودهنگام قرنطینه نگران‌اند

عمده مردم آمریکا از لغو محدودیت‌های رفت‌وآمد در آمریکا بسیار نگران و معتقد‌اند که این کاهش سخت‌گیری می‌تواند به موج دوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا منجر شود.

بر اساس نظرسنجی‌ای که توسط مرکز «دموکراسی فاند» و دانشگاه «یو‌سی‌ال‌ای» برگزار شده، ۷۱ درصد از مردم آمریکا لغو محدودیت‌های فاصله‌گذاری فیزیکی را نگران‌کننده می‌دانند.

۴ سال پیش
سرقت محموله ۴۰۰ هزار یورویی ماسک‌های فرانسوی در اسپانیا

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد محموله‌ای شامل ۲۰۰ هزار ماسک پارچه‌ای به ارزش حدود ۴۰۰ هزار یورو که برای منطقه ایل دو فرانس اختصاص یافته بود در بزرگراهی در اسپانیا به سرقت رفت.

۴ سال پیش
رکورد بیکاری در کانادا در پی شیوع کرونا

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کانادا، خسارت‌های گسترده‌ای بر نظام اقتصادی این کشور وارد شده تا آنجا که تاکنون و از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کانادا، بیش از ۳ میلیون نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، نرخ بیکاری در آوریل ۵.۲ درصد افزایش یافته و به ۱۳ درصد رسیده است. این آمار در کانادا به نوعی رکورد در این کشور محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز، حداقل ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا در کشور کانادا وجود دارد و از این تعداد بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
افزایش ناامنی غذایی در آمریکا

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ناامنی غذایی در آمریکا هم‌زمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است و مردم این کشور را تهدید می‌کند.

گلین تانسور، استاد اقتصاد کشاورزی در دانشگاه ایالتی کانزاس آمریکا اعلام کرد میزان گوشت موجود در بازار آمریکا کم خواهد شد. ضمن آنکه وقتی که گوشت وارد بازار می‌شود زود تمام خواهد شد.

۴ سال پیش
چین از تحقیقات مستقل درباره منشا کرونا استقبال می‌‎کند

سفیر چین در آلمان گفت: «از تحقیقات بین‌المللی بر روی منشا شیوع ویروس کرونا استقبال می‌کنیم. اما مقصر نشان دادن چین بدون ارائه مدرک و فرض قرار دادن گناه‌کار بودن چین و جستجو برای پیدا کردن شواهد برای آن از طریق به‌اصلاح تحقیقات بین‌المللی را رد می‌کنیم.»

۴ سال پیش
تعداد مبتلایان در عربستان به ۳۵۴۳۲ نفر رسید

به گفته مقامات عربستان تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۵ هزار و ۴۳۲ نفر رسید.

۲۲۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان هم تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
اعزام پزشکان متخص ازبکستانی به تاجیکستان

شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان دستور داد یک تیم پزشکی متشکل از ۸ ویروس شناس و اپیدمیولوژیست با تجربه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا از این کشور برای کمک به همتایان تاجیکستانی خود به این کشور اعزام شوند.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در تاجیکستان به ۴۶۱ نفر و در ازبکستان به ۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
آخرین آمار روسیه

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۶۹۹ نفر افزایش یافت و به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به ۱۸۷ هزار و ۹۶۰ نفر رسید.

اکنون شش روز است که آمار مبتلایان به کرونا در روسیه، هر روز از مرز ۱۰ هزار تن می‌گذرد و دیروز پنج‌شنبه این تعداد به رکورد ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر رسید.

امروز همچنین ۹۸ مرگ دیگر نیز در اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد و به این ترتیب آمار کل جان‌باختگان این بیماری در روسیه به ۱۷۲۳ تن رسید.

۴ سال پیش
جدیدترین آمار اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا از جان باختن ۲۲۹ نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا و ابتلای هزار و ۴۱۰ فرد دیگر به این ویروس خبر داد.

۴ سال پیش
جدول| آخرین آمار مبتلایان، جان‌باختگان و بهبودیافتگان

آخرین خبر‌ها از بحران کرونا در جهان / شمار مبتلایان به کرونا به ۴ میلیون نفر نزدیک می‌شود

۴ سال پیش

رسانه‌های ترکیه از ابتلای ۴۴ زندانی این کشور به کرونا ویروس خبر دادند. این محکومین که در زندان سیلیوری استانبول به کووید-۱۹ مبتلا و برای معالجه به دو بیمارستان استانبول اعزام شده‌اند. دادستانی استانبول اعلام کرد زندان سیلیوری قرنطینه شده است و کار آزمایش کرونایی دیگر محکومین این زندان ادامه دارد.

۴ سال پیش
جدیدترین آمار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان اعلام کرد از دیروز تا امروز، ۱۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۰۴۶۹۱ نفر رسید.

او افزود در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۵۴۱ نفر رسید.

این سخنگو اضافه کرد تاکنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

۴ سال پیش
آخرین آمار روسیه

ستاد عملیاتی مقابله با کرونا در وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد با شناسایی ۱۰ هزار ۶۹۹ فرد مبتلا طی شبانه روز گذشته. شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۸۷ هزار و ۸۵۹ نفر افزایش یافت.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۹۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند تا شمار جان‌باختگان به یک هزار و ۷۲۳ تن برسد.

در این مدت ۲ هزار و ۸۰۵ نفر بهبود پیدا کردند و تعداد بهبودیافتگان به ۲۶ هزار ۶۰۸ نفر رسید.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در پاکستان با شناسایی ۱۷۶۴ مورد جدید طی شبانه روز گذشته که بیشترین آمار ابتلای روزانه در این کشور از زمان شروع بحران کرونا به حساب می‌آید، به ۲۵ هزار و ۸۳۷ نفر رسیده است.

منابع خبری افزودند با فوت ۳۵ نفر دیگر، شمار قربانیان ویروس کرونا در پاکستان به ۵۹۴ نفر رسید. بر اساس گزارش مذکور، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۹۹۳ تست کرونا در این کشور انجام گرفته و بدین ترتیب تا کنون بیش از ۲۵۷ هزار نفر در پاکستان غربالگری شده اند.

تاکنون ۷۵۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در پاکستان بهبود یافته اند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت فیلیپین روز جمعه از ۱۲۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و ۱۱ مورد جدید مرگ بر اثر این ویروس در این کشور خبر داد.

این وزارت‌خانه وزارت همچنین اعلام کرد تعداد کل موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور به ۶۹۶ مورد و تعداد کل موارد آلودگی به این ویروس نیز به ده هزار و ۴۶۳ مورد رسیده است. در عین حال، ۱۱۶ بیمار دیگر بهبود یافته‌اند و به این ترتیب، شمار افرادی که از این بیماری در فیلیپین بهبود یافته اند به یک هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

 

۴ سال پیش

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ارمنستان بیش از سه هزار نفر است. وزارت بهداشت ارمنستان با اعلام این خبر افزود: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۳۰۲۹ نفر است که ۴۳ نفر از آنان جان باخته اند.

با رفع محدودیت‌های مربوط به فعالیت اقتصادی در ارمنستان میزان روزانه ابتلا به ویروس کرونا سه برابر شده است و دولت ارمنستان در حال بررسی تمدید وضع اضطراری است.

۴ سال پیش
آمار جدید مبتلایان و جان باختگان در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه شامگاه پنجشنبه  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۹۷۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش جزئی داشته است.

در همین بازه زمانی همچنین ۵۷ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۳۳۷۲۱ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۶۴۱ تن افزایش یافت.

۴ سال پیش
بیش از ۱۲۰۰ نفر دیگر در آلمان به کرونا مبتلا شدند
موسسه رابرت کخ اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با یک هزار و ۲۰۹ مورد افزایش به ۱۶۹ هزار و ۴۳۰ مورد رسید.
 
این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۱۴۷ نفر افزایش به هفت هزار و ۳۹۲ نفر رسید.
۴ سال پیش
شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا از ۷۶ هزار نفر فراتر رفت

بر اساس جدیدترین آمارها، تاکنون در آمریکا یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۲۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۶ هزار و ۹۲۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا بحق عزیزانت در این ماه مبارک رمضان بحق سجده های خالصانه به درگاهت پناه میبریم که دیگر هیچ بنده ای در هیچ جای دنیا در اثر ویروس کرونا نمیره (الهی آمین)
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی که همه مردم کرونا بگیرن کرنا از بین میره این کار ویروسه
آخرین اخبار