حقیقت خواه گفت: هنوز هیچ قانونی برای حمایت از بیماران هموفیلی در زمینه معیشت و اشتغال، در مجلس تصویب نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،حقیقت خواه،مدیر کانون بیماران هموفیلی قم که به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز جهانی حمایت از بیماران خاص در برنامه گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز قم سخن می‌گفت،اظهار کرد:متاسفانه هنوز هیچ قانون حمایتی از این بیماران در زمینه معیشت و اشتغال، در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است.

او افزود: خلاء قانونی برای حمایت از بیماران هموفیلی و دیگر بیماران خاص موجب مشکلات متعددی برای آن‌ها شده و ضروری است مجلس جدید نسبت به این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

حقیقت خواه مشکلات درمانی این افراد را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: دندانپزشکی، فیزیوتراپی و آب درمانی این گروه از بیماران نیز از مشکلات آنهاست.

دبیر کانون بیماران هموفیلی قم افزود: اداراتی مانند اوقاف، بهزیستی، کمیته امداد، ورزش و جوانان استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام باید برای رفع مشکلات مختلف این بیماران در زمینه معیشت اشتغال و درمان پا به میدان بگذارند.

خانم حقیقت خواه تعداد بیماران هموفیلی قم را ۲۵۰ نفر برشمرد و گفت: ۸۰ درصد این تعداد را آقایان و ۲۰ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

جعفری مدیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی هم که میهمان تلفنی این برنامه بود از گران بودن دارو و تجهیزات این بیماران سخن گفت و افزود: علاوه بر این بحث بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان قم هم در گفت و گوی تلفنی با این برنامه گفت: قانونگذار هیچ تفاوتی میان این گونه بیماران با سایر اقشار لحاظ نکرده است و باید بیمه آن‌ها از طرف کارفرما پرداخت شود تا بتوانند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

او افزود: نمایندگان مجلس جدید باید به مباحث این نوع بیماران و رفع مشکلات آن‌ها ورود کنند و پیگیری‌های ویژه‌ای داشته باشند.

خانم جیریایی معاون اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم از اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال به این بیماران سخن گفت و افزود: کاریابی ایران زمین ویژه این گونه بیماران در قم فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.