دفتر هماهنگی سازمان ملل در یمن اعلام کرد که در چهار ماه ابتدایی سال میلادی جاری ۵۰۶ غیرنظامی در یمن کشته و زخمی‌ شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یمنی پرس، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن امروز (پنجشنبه) در اطلاعیه‌ای از کشته و زخمی شدن ۵۰۶ نفر در چهار ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد.

در این گزارش آمده است که آمار قربانیان غیرنظامی در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است به طوری که ۱۹۵ نفر از جمله ۶۶ کودک و ۲۹ زن کشته شده و ۳۱۱ غیرنظامی از جمله ۹۰ کودک و ۳۳ زن نیز زخمی شده‌اند.

بنابر این گزارش؛ این میزان تلفات غیرنظامیان هشت درصد از آمار مشابه سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

بر اساس آمار و گزارش‌های سازمان ملل جنگ شش ساله یمن موجب ایجاد یکی از بدترین بحران‌های بشری در جهان شده و نزدیک به ۸۰ درصد ساکنین این کشور نیاز به امدادرسانی دارند.

ائتلاف سعودی که مدعی پذیرش پیشنهاد سازمان ملل برای آتش‌بس و توقف درگیری در سایه شیوع کرونا و آغاز ماه مبارک رمضان است، حملات خود به استان‌های مختلف یمن را تشدید کرده است و در حمله امروز (پنج‌شنبه) این ائتلاف به استان حجه چهار غیرنظامی از جمله یک کودک به شهادت رسیدند.

این در حالی است که شماری از مقامات یمنی اعلام کردند عربستان می‌کوشد ویروس کرونا را در یمن، فقیرترین کشور عربی منتشر کند. کشوری که در طی شش سال حملات متجاوزان به زیر ساخت‌های آن از نبود بیمارستان و مراکز درمانی رنج می‌برد.

همچنین محاصره این کشور و ممانعت از ورود کمک‌های انسان دوستانه غذایی و داروی به این کشور موجب شده یمن در بحران دارویی و غذایی بی سابقه‌ای به سر ببرد که انتشار ویروس کرونا در این شرایط جان میلیون‌ها انسان بی گناه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار