نشست آینده کمیته بین المللی المپیک (IOC) به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا ممکن است کاملاً آنلاین برگزار شود؛

احتمال برگزاری نشست کمیته بین‌المللی المپیک به صورت  مجازیبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از سایت Inside the games، صد و سی و ششمین نشست هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی بر گزار شود.

اعضای هیئت اجرایی IOC روز ۱۴ می (۲۶ اردیبهشت) درمورد اینکه آیا نشست اصلی را به صورت مجازی برگزار کنند یا خیر، بحث و گفتگو خواهند کرد.

در صورت توافق، جلسه از طریق "سیستم الکترونیکی امن" در تاریخ ۱۷ ژوئیه ((۲۷ تیر))، از ساعت ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر برگزار می‌شود.

در اصل قرار بود توکیو قبل از برگزاری بازی‌های المپیک امسال میزبان نشست مذکور باشد، اما این بازی‌ها به دلیل گسترش بیماری کووید ۱۹ به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

IOC گفت، برنامه و ساختار نشست نیز توسط هیئت اجرایی مورد بحث قرار خواهد گرفت.جلسه ماه آینده آن‌ها نیز از راه دور برگزار می‌شود و پس از آن کنفرانس مطبوعاتی هم به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.جلسه مجازی به صورت زنده پخش می‌شود، ضمن آن که در مورد "سیستم رای گیری الکترونیکی امن" بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

نشست‌های کمیته بین المللی المپیک همیشه قبل از بازی‌های المپیک برگزار می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود سال آینده قبل از آغاز المپیک توکیو ۲۰۲۰ یک جلسه دیگر در پایتخت ژاپن برگزار شود.

بازی‌های به تعویق افتاده قرار است از ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ آغاز شود، اما پیش از این قرار بود یک جلسه سال ۲۰۲۱ در آتن برگزار شود.

انتظار می‌رود توماس باخ، رئیس IOC برای انتخابات ریاست این سازمان مجددا در پایتخت یونان حاضر شود.

با این حال، تغییر تقویم ورزشی، برگزاری جلسه آتن را در سال ۲۰۲۱ با شک و تردید همراه می‌کند.

انتظار می‌رود یک جلسه دیگر IOC در فوریه ۲۰۲۲، قبل از بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، در چین برگزار شود.


بیشتر بخوانید:

رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا

 کمیته بین‌المللی المپیک: پکن برای المپیک ۲۰۲۲ یک فرصت ویژه به دست آورده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار