​رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری خراسان شمالی گفت: دوره کوتاه کارگاه آموزشی نحوه انجام نظارت میدانی بر ناوگان حمل و نقل عمومی، تشکیل شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی پرتونیا ​رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: این دوره آموزشی، در راستای تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از حداکثر قابلیت و امکانات ادارات تابعه شهرستان‌ها برگزار شد.

پرتو نیا افزود: یکی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی ارتقای ایمنی تردد‌ها در جاده است البته سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در تصادفات جاده‌ای ناچیز است ما تلاش داریم این رقم به حداقل برسد.

او عنوان کرد: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در تصادفات جاده‌ای کشور ۵ درصد بوده که رفتار راننده موثرترین عامل در تصادفات است به طوری که ۸۵ درصد فوتی‌های ناشی از تصادف براثر سرعت و سبقت غیرمجاز، واژگونی و خستگی ناشی از خواب آلودگی است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: رعایت قوانین از سوی رانندگان و همچنین تشدید نظارت بر اجرای قوانین توسط متولیان امر منجر به کاهش این سهم ۵ درصدی ناوگان حمل و‌نقل عمومی در کشور خواهد شد.

پرتونیا اظهار داشت: این اداره کل به عنوان متولی در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل بر تردد وسایل نقلیه عمومی، نظارت بر عملکرد مدیران فنی مراکز معاینه فنی و همچنین بازدید از تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه عمومی با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور به صورت مستمر با استفاده از حداکثر امکانات ادارات ستادی و تابعه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: گشت‌های تلفیقی ادارات ستادی و شهرستان‌های استان و پلیس راه با تخلفاتی همچون، نداشتن صورت وضعیت و بارنامه، اضافه تناژ، نقص فنی وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری، برخورد قانونی انجام می‌گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱، مالکان ناوگان به کمیسیون ماده ۱۴ و شرکت‌های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.