مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از هویت گذاری ۳۵۶ هزار و ۲۹۶ راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی شکاری مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  گفت: اجرای پروژه هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین خراسان شمالی از طریق عقد تفاهم نامه بین مرکز اصلاح نژاد دام کشور با مجریان مرکزی و درحال حاضر در سطح استان از طریق سه مجری استانی یعنی اتحادیه دامداران، اتحادیه امور عشایری و اداره کل دامپزشکی استان با عقد قرارداد و بکارگیری ماموران آموزش دیده در حال اجرا است.

شکاری افزود: با ثبت اطلاعات دامداران در سامانه جامع مرکز، یک کد گله اختصاصی و شناسه یکتای واحد به هر دامدار اختصاص یافته و تمام دام‌های پلاک کوبی شده‌ی وی با این کد گله ثبت و شناسایی گردیده و به راحتی قابل ردیابی می‌باشند.

مدیر امور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: براساس گزارش‌های اخذ شده از سامانه جامع هویت دام مرکز، از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۵۶ هزار و ۲۹۶  راس انواع دام شامل ۱۰ هزار و ۱۹۰ راس دام سنگین (گاو، گاومیش و شتر) و ۳۴۶ هزار و ۱۰۶ راس دام سبک (گوسفند و بز) پلاک کوبی و هویت گذاری شده اند.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.