۶ هزار بازرسی در طرح نظارتی رمضان در آذربایجان شرقی

در نیمه نخست طرح نظارتی بازار در ماه رمضان حدود ۶ هزار بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی آذربایجان شرقی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در نیمه نخست طرح نظارتی بازار در ماه رمضان حدود ۶ هزار بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی آذربایجان شرقی انجام شده است.

رضازاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در نتیجه بازرسی‌های مستمر از این مراکز در ۱۵ روز اول اجرای این طرح، بیش از ۴۰۰ فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

او افزود: در این مدت ۱۲۶۹ مورد گزارش مردمی از طریق درگاه‌های مختلف از جمله به صورت حضوری و سامانه‌های تلفنی ۱۲۴، ناظران افتخاری سایت ۱۲۴، اپلیکیشن آپ، سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی دریافت و رسیدگی شده است.

رضازاده گفت: انجام بیش از ۵۵۰ مورد گشت مشترک بازرسی با نهاد‌های مختلف استانی از دیگر محور‌های اجرایی طرح مذکور بوده و در گشت‌های مشترک نیز ۱۰۵ واحد متخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به تشدید و تداوم اقدامات نظارتی طی روز‌های باقیمانده از ماه مبارک رمضان افزود: نظارت بر عرضه انواع میوه، شیرینی جات، نان، اقلام پروتئینی و برخی خدمات نظیر غذاخوری‌ها و تالار‌های پذیرایی از اولویت‌های کالایی و خدماتی بازرسان این معاونت در این ایام است.

او گفت: طرح نظارتی بازار ویژه ماه مبارک رمضان به منظور پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالا‌های پرمصرف در این ماه از سوم اردیبهشت آغاز شده است.

رضازاده گفت در این طرح نظارتی ضمن مراقبت و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به هنگام کالا‌های پرتقاضا، بر عملکرد واحد‌های توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی از جمله گرانفروشی و عدم رعایت درصد سود‌های قانونی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب نظارت می‌شود.

او گفت: شهروندان عزیز می‌توانند هرگونه شکایت و گزارش خود، درمواجهه با تخلفات صنفی را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ تازمان حصول نتیجه پیگیری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.