مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین گفت: طرح پرورش جوجه‌های محلی به منظور ایجاد شغل در دهستان‌های هدف اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مازیار سلخوری مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان از اجرای پرورش جوجه‌های محلی در دهستان‌های هدف خبر داد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد شغل، به تولید تخم مرغ و مرغ‌های گوشتی محلی در روستا کمک و روستاییان را از خرید این محصولات از شهر بی نیاز می‌کند.

سلخوری افزود: در این طرح جوجه‌های یک روزه محلی توسط قرارگاه خریداری و برای پرورش، به مدت یک ماه به دهستان دستجرد الموت غربی منتقل می‌شود.

او اضافه کرد: دو نفر از هسته‌های جهادی جوان روستای دستجرد وظیفه پرورش جوجه‌ها را به عهده دارند تا پس از یک ماهه شدن، در بین اهالی روستا‌های دهستان برای بهره برداری (از نظر تخم مرغ و گوشت مرغ) توزیع کنند.

سلخوری در ادامه گفت: در اولین مرحله اجرای این طرح، بیش از هزار عدد جوجه یک روزه خریداری و در روز‌های آتی، با خرید دستگاه جوجه کشی و استقرار آن در دهستان زوارک الموت شرقی، برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار عدد جوجه نیز تولید شود.

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان گفت: این زنجیره تولید جوجه‌های یک روزه از الموت شرقی و پرورش آن به مدت یک ماه در الموت غربی بصورت مستمر ادامه دارد.

به گفته سلخوری، با اجرای این طرح در مرحله اول، برای دو نفر بصورت مستقیم و بیش از ده نفر بصورت غیر مستقیم شغل می‌شود که با ادامه این روند پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ نفر بصورت مستقیم و مستمر و بیش از ۱۰۰ خانواده بصورت غیر مستقیم از اجرای این طرح منتفع شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار