رئیس کمیته امداد گهواره گفت: در سال ۹۸ بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی کمک هزینه ازدواج به ۷۵ نفر از نوعروسان تحت حمایت پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رئیس کمیته امداد گهواره  گفت: برای تحکیم بنیادخانواده و ازدواج آسان زوجین تحت حمایت در طی سال ۹۸ مبلغ ۲میلیارد و ۵۱۶میلیون و ۸۱۵هزار ریال کمک هزینه ازدواج به ۷۵ نفر از نوعروسان  پرداخت گردیده است.

او افزود: این اعتبار درقالب:جهیزیه نوعروس ۵۴ نفر به مبلغ ۱میلیارد و ۹۲۱میلیون  ریال، جهیزیه موردی ۱ نفر ۴۰میلیون ریال، هدیه ازدواج پسران ۱۳ نفر، ۲۴۰میلیون  ریال و جهیزیه بانو هم ۷ نفر ۳۱۵میلیون و ۸۱۵هزار و ۳۸۰ ریال پرداخت شده است.

قدمی افزود:برای تبیین مبانی خانواده و مهارت زندگی برای نوعروسان کارگاه‌های آموزشی در موضوع‌های آیین همسرداری، مبانی دینی و اخلاقی، بهداشت روحی و روانی، آسیب‌های اجتماعی بخصوص آسیب‌های نو پدید با بهره گیری از مربیان مجرب حوزه علمیه و شبکه بهداشت برگزار گردید.


رشد ۱۰۷۲درصدی جمع آوری زکات  در کمیته امداد

قدمی رئیس کمیته امداد گهواره گفت: در راستای بالا بردن سطح مشارکت مردم نیکوکار و نوع دوست در زمینه‌ جمع آوری زکات و تعامل اعضای ستاد زکات و عاملین و دهیاران روستا‌های تابعه تا پایان سال ۹۸ تعداد ۲۵ جلسه برگزار شده است.

او بیان کرد: مبلغ ۲۹۷میلیون و ۴۶۶هزار زکات واجب، مبلغ ۲میلیارد و ۸۰میلیون ریال زکات مستحب و مبلغ ۶۰میلیون ریال کفاره غیرعمد؛ که در کل مبلغ ۲میلیارد و ۴۳۷میلیون و ۴۶۶هزار و ۲۰ ریال جمع آوری شده است.

او افزود: درپایان سال ۹۷ زکات جمع آوری شده ۲۲۷میلیون و ۲۹۵هزار ریال بوده که با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۸ مبلغ نسبت به سال قبل از رشدی۱۰۷۲ درصدی برخوردار شده است.

 

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.