رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر به قزوین از افزایش سه برابری مشارکت خیران در ساخت مدرسه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور دیشب در نشست با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از افزایش سه برابری مشارکت خیران در ساخت مدرسه خبر داد و گفت: با افزایش مشارکت خیران خوشبختانه مشارکت دولت هم بیش از سه برابر شده است و اگر استان قزوین بتواند مشارکت خود را در بخش خیران بالا ببرد از سهم خوبی برخوردار می‌شود.

رخشانی مهر بیان کرد: پارسال سهم دولت در تأمین اعتبارات طرح‌های مدرسه سازی هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و سه برابر شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: در قانون بودجه سال ۹۹ همچنین هزینه انشعاب اشتراک آب، برق و گاز مدارس خیر ساز بخشیده شده که این رویکرد در واقع کمک پنهان دولت به طرح‌های خیران است.

او گفت: همچنین بسته‌ای با عنوان «تحول در مشارکت‌های مردمی» تصویب شده که مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در طرح‌ها کمک خواهد شد.

رخشانی مهر اضافه کرد: در استان خوزستان ۱۸۰ میلیارد تومان آورده خیران بود که ما هم همین میزان کمک می‌کنیم و امیدواریم استان قزوین از این قافله اعتباری عقب نماند، البته کمک خیران قزوین خوب بوده، ولی با رشد اعتبارات دولتی می‌توانید سهم بیشتری بگیرید.

اواظهار داشت: هر طرح نیمه تمام که سهم خیران داده شده باشد دولت نیز تعهد خود را پرداخت می‌کند و در استان قزوین هم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آمادگی داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: سهم دولت برای تکمیل ۳۷ پروژه مدرسه سازی در استان قزوین حدود ۴۷ میلیارد تومان است که ما ۵۰ میلیارد تومان را پرداخت می‌کنیم تا ساخت مدارس شتاب گیرد.

او افزود: به منظور حفظ جایگاه خیران مدرسه ساز برای اولین بار روز ملی خیران در ۱۵ ماه مبارک رمضان و میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) که روز بخشش و ایثاراست در تقویم رسمی کشور گنجانده شده است.

رخشانی مهر تصریح کرد: در این روز برنامه‌های متنوعی با همکاری صدا و سیما پیش بینی شده و برنامه شبگرد از جمله آنهاست که در مورد خیران مدرسه ساز تهیه شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: اقدامات زیادی شده تا رابطه بین ما و خیران تقویت شود و سهم خود را در طرح‌های مشارکتی نیز به موقع تأمین کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار