رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری از شیوع کرونا به عنوان حادثه‌ای بدتر از حملات ۱۱ سپتامبر و حمله به پایگاه نظامی پرل هاربر در زمان جنگ جهانی دوم یاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد شیوع ویروس کووید-۱۹ تاثیرات بدتری نسبت به حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله به پایگاه نظامی پرل هاربر در این کشور داشته است.

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید اعلام کرد این (شیوع کرونا) بدتر از حمله به پرل هاربر است. بدتر از حادثه مرکز تجارت جهانی است؛ و هرگز نباید اتفاق می‌افتاد. ترامپ همچنین یادآور شد قصد دارد اعضای جدید کارگروه ویژه مقابله با کرونا را اعلام کند.

او افزود تمرکز این افراد بر مداوای پزشکی و کاهش محدودیت‌های اعمال شده در کشور خواهد بود.

اذعان ترامپ به اثرات فاجعه بار کرونا در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که او در ابتدای این همه گیری با کم اهمیت جلوه دادن آن مدعی شد شیوع بیماری در این کشور کاملا تحت کنترل است. شیوع ویروس کرونا در آمریکا تاکنون فاجعه‌ای بی سابقه را در این کشور رقم زده است. با گذشت بیش از سه ماه از اعلام اولین مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا، دولت ترامپ هنوز موفق به کنترل آن نشده و این بیماری همچنان بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد.

آمریکا با بیش از یک میلیون و ۲۴۶ هزار مبتلا به ویروس کرونا با اختلاف در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. کرونا تاکنون ۷۳ هزار و ۲۳۴ آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

گفتنی است، در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به ساختمان مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک آمریکا، نزدیک به ۳ هزار نفر جان خود را از دست دادند. همچنین حمله به پایگاه پرل هاربر آمریکا در ۷ دسامبر سال ۱۹۴۱ از سوی ارتش ژاپن صورت گرفت که باعث ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار