گردآوری ۲۲ میلیون برگ سند تاریخی در مرکز اسناد فارس

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس از گردآوری و حفاظت ۲۲ میلیون برگ سند در آرشیو مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کورش کمالی سروستانیگفت: اسناد ملی شناسنامه و هویت ملی کشورند و مهمترین منابع پژوهش در زمینه سیر تحولات تاریخی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی محسوب می‌شوند.

او با اشاره به گردآوری و حفاظت از ۲۲ میلیون برگ سند در آرشیو مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: بخش اعظمی از این اسناد فهرست نویسی و اسکن شده است و نسخه دیجیتال آن در اختیار پژوهشگران علاقمند قرار داده می‌شود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با بیان اینکه قدیمی‌ترین سند گنجینه آرشیو ملی ایران متعلق به استان فارس است، گفت: سند فرمان ابوسعید مغول در خصوص معافیت مالیاتی در منطقه کوهک فارس مربوط به سال ۷۲۶ هجری قمری و سند حکم آستانه ابواسحاق کازرونی مربوط به سال ۸۲۶ هجری قمری دو سند قدیمی کشورند که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس نگهداری می‌شوند.

او گفت: مهمترین راه تامین اسناد و منابع پژوهشی در این مرکز سند‌های ارسالی از نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و سند‌های تاریخی مردم است که به صورت اهدایی و یا فروش سند در اختیار این مرکز قرار می گیرد.

۱۷ اردیبهشت در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز اسناد ملی و میراث مکتوب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.