اقامه نماز در مساجد اندیکا با رعایت توصیه‌های بهداشتی

امام جمعه شهرستان اندیکا گفت: ماز‌های جمعه و جماعت شهرستان با حضور مومنان و عموم علاقه‌مندان و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با آرزوی عزت، سلامتی و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، خبر مسرت بخش اعلام وضعیت سفید، برای شهرستان اندیکا آن هم از سوی قرارگاه ملی مبارزه با کرونا، و صدور مجوز برای محافل عبادی (البته با رعایت دقیق دستور العمل‌های بهداشتی) را دریافت کرده ایم.

او بیان داشت: پروردگار متعال را شاکریم که پس از یک دوره فترت و تعطیلی، شرایط بازگشایی مساجد و اقامه مجدد نماز‌های جمعه و جماعت در شهرستان اندیکامهیا شده و شاهد افتخار آفرینی تلاش مسئولان به خصوص پزشکان و پرستاران و همراهی مردم در مدیریت ویروس کرونا هستیم و امید داریم با توسل و تضرع مومنان به زودی این ویروس منحوس به طور کامل ریشه کن گردد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: بیشتر محدودیت‌ها از جمله مسدود شدن راه ها، تعطیلی برخی مغازه‌های غیر ضروری برداشته شده و بازگشایی مساجد و مصلی‌ها جزء آخرین‌ها است و که علت آن نهایت همکاری با قرارگاه ملی مبارزه با کرونا برای حفظ سلامتی عموم مردم بوده است و لیکن بعد از صدور مجوز از قرارگاه ملی، هیچ حجت شرعی برای ادامه توقف برگزاری نماز‌های جمعه و جماعت در مناطق سفید وجود ندارد.

امام جمعه اندیکا ادامه داد: با فراهم شدن مقدمات لازم و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی از این به بعد، نماز‌های جمعه و جماعت شهرستان با حضور مومنان و عموم علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: تغییر وضعیت مناطق از سفید به زرد را صرفاً بر اساس تشخیص و اعلام رسمی ستاد ملی مقابله با کرونا محتمل می‌دانیم و چنانچه حفظ سلامت مردم مستلزم توقف مجدد در برخی مناطق بازگشایی شده باشد، درنگ نخواهیم نمود.

او اظهار داشت: بدیهی است اعلام وضعیت سفید به معنای توجه نکردن به توصیه‌های بهداشتی نیست و لذا درخواست می‌گردد مسئولان مربوطه همچنان نظارت لازم را عنایت فرموده وعموم مردم همچنان توجه لازم به توصیه‌های بهداشتی را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.