رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: پرتاب ماهواره نظامی ایران موجب نگرانی ما شد

رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا اذعان کرد پرتاب ماهواره نظامی ایران موجب ایجاد نگرانی برای مقامات این کشور شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا اذعان کرد پرتاب ماهواره نظامی ایران باعث ایجاد نگرانی برای آنها شده است.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت موشک‌های مختلف قادر به اقدامات مختلف هستند، بعضی از آنها می‌توانند ماهواره حمل و برخی دیگر می‌توانند بمب‌های قابل انفجار حمل کنند. او در پاسخ به این سوال که آیا پرتاب ماهواره نظامی ایران جای نگرانی دارد گفت در واقع بله. هر زمانی ایران نوعی موشک دوربرد را مورد آزمایش قرار دهد، یک نگرانی امنیتی برای ما محسوب می‌شود.

ژنرال میلی مدعی شد آنها (ایرانی‌ها) یک ماهواره را پرتاب کردند و فکر می‌کنم ما علنا اعلام کردیم که این ماهواره سرگردان است. درنتیجه ما درباره این ماهواره نگران نیستیم، اما فناوری‌های موشکی و درس‌هایی که از آن آموخته می‌شود، موجب نگرانی است.

ادعا‌های این مقام دولتی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که صبح روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماهواره نور نخستین ماهواره نظامی کشورمان توسط سپاه پاسداران با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. پرتاب اولین ماهواره نظامی و قرار گرفتن آن در مدار زمین، خشم سیاستمداران آمریکایی را برانگیخته است.

قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور در فضا خشم مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و هرکس به طریقی این خشم خود را بروز داد؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رویارویی شناورهای سپاه پاسداران با ناو آمریکایی را بهانه‌ای برای ابراز خشم خود قرار داد و در یک لاف‌زنی توییتری مدعی شد: «به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم اگر قایق‌های تندروی ایران کشتی‌های ما را آزار دهند، به آنها شلیک و آنها را نابود کنند».

این واکنش شتابزده ترامپ با گاف بزرگی نیز همراه بود که سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و یکی از مقامات پنتاگون نیز آن را رد کرد. خشم مقامات آمریکا در سطح رئیس‌جمهور باقی نماند و لحظاتی بعد «مایک پمپئو»، وزیر خارجه این کشور به میدان آمده و مدعی شد که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی بوده و ایران باید به دلیل پرتاب ماهواره نظامی پاسخگو باشد.

انگلیس، فرانسه، آمریکا و آلمان هم این پرتاب موفقیت‌آمیز را محکوم و درباره آن ابراز نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگه این چرت و پرتا رو نگی که میترکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر خووووب
آخرین اخبار