فرماندار بستان آباد از تکمیل خانه پدری استاد شهریار با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: تملک اطراف خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب و تبدیل آن به یک منطقه ویژه گردشگری نیازمند هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی بود که با کمک خیران خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سید علی موسوی حسینی فرماندار بستان آباد  افزود: خوشبختانه بستان آباد به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان و قرار گرفتن در لیست ۳۱ شهر در حال توسعه، سرریز صنایع استان بوده و بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در پنج شهرک را در خود جای داده است.

او اظهار کرد: ناحیه صنعتی سعید آباد نیز که منطقه ویژه‌ای محسوب می‌شود، دارای ۲۰۰ واحد صنعتی بوده و در جاده ویژه آبیاری واقع شده است.

او اضافه کرد: یکی از واحد‌های تولید فولاد که این شهرستان را به قطب فولاد کشور تبدیل کرده، مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برای حفاظت از محیط زیست هزینه کرده است.

فرماندار بستان آباد ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه میراث فرهنگی و صنایع دستی در بستان آباد در حال اجرا بوده که بعد از تکمیل آن، برای ۶۰۰ نفر در قالب ۱۵۰ واحد تولیدی درآمدزایی خواهد داشت.

بستان‌آباد، قطب داروسازی

او با بیان این‌که این منطقه با دارا بودن سه واحد بزرگ تولیدی دارو، قطب داروسازی است، گفت: در حالت کلی می‌توان گفت از صنعت شهرستان بستان آباد ۴۰ هزار نفر نان بر سفره خود می‌برند.

اوگفت: این منطقه در حوزه مواد معدنی نیز می‌تواند سرآمد باشد، چرا که با تولید پوکه، معادن ترکیبی مانند پلی متال و سایر مواد معدنی و همچنین با ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی، حرفی برای گفتن دارد.

موسوی حسینی اضافه کرد: تولید ۲۶ نیروگاه کوچک برق در روستا‌های مختلف توسط اهالی با دریافت ۱۴۰ میلیون تومان وام کم بهره و ایجاد اولین نیروگاه ۲۰ مگاواتی، برق کل شهرستان را تامین می‌کند.

او افزود: تولید سالانه ۲۰۰۰ تن قارچ خوراکی، داشتن رتبه سوم در کاشت سیب زمینی در استان، بهره برداری از شش واحد بزرگ گلخانه‌ای، احداث پنج واحد گلخانه بزرگ، تولید هویج و مکانیزه بودن ۷۵ درصد از اراضی کشاورزی قابل اجرا از جمله اقدامات کشاورزی در شهرستان بستان آباد است.

او از تخصیص به موقع حق آبه دریاچه ارومیه از بستان آباد خبر داد و افزود: آب مورد نیاز مصارف جاری مانند کشاورزی و صنعت بستان آباد تا قزلجه میدان تبریز از چهار سد موجود تامین خواهد شد.

بستان‌آباد، کم‌خطرترین شهرستان استان در بحران کرونا

فرماندار بستان آباد خاطرنشان کرد: بستان آباد با دارا بودن ۱۱ مرکز بهداشتی و یک بیمارستان از زمان شیوع کرونا بهترین عملکرد را داشته و همکاری مردم با ستاد مبارزه با کرونا مانع تلفات انسانی در این شهرستان شده است، از این رو کم‌خطرترین شهرستان استان محسوب می‌شود.

اواظهار کرد: یاوران مردمی این منطقه علاوه بر کمک ۵۰۰ میلیون تومانی برای آسیب دیدگان از کرونا، ۱۲۰۰ بسته غذایی در بخش مرکزی و ۷۰۰ بسته نیز در بخش تیکمه داش پخش کرده‌اند.

موسوی حسینی یادآور شد: از روز جمعه آشپزخانه‌های بستان آباد تا اطلاع ثانوی، روزانه ۱۰۰۰ وعده غذای گرم را در اختیار آسیب دیدگان از کرونا قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه بستان آباد به میانه، کلنگ زنی راه آهن بستان آباد به سراب، تعریض پل اوجان با اعتبار شش میلیارد تومان، چهار بانده کردن محور بستان آباد به میانه، آسفالت ریزی راه‌های روستایی با ۴۰ هزارتن آسفالت گرم، دایر کردن نیروگاه گازی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و اجرای پروژه‌های روستایی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان بخشی از عملکرد این شهرستان در حوزه عمرانی است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و شهرک لجستیک

او گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و شهرک لجستیک در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار که بعد از تکمیل شدن، بخش اعظمی از گمرک تبریز را در خود جای خواهد داد نوید بخش روز‌های خوب برای بستان آباد است.

فرماندار بستان آباد از بهره برداری اولین شهرک تمام الکترونیک که اینترنت خبر داد و گفت: همه روستا‌های شهرستان بستان آباد دارای اینترنت بوده و با دایر کردن هفت پایگاه، شاهد بهبود وضعیت it و ict خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.