مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس در مناطقی که با نظر ستاد مبارزه با کرونا سفید اعلام شوند از ۲۷ اردیبهشت‌ماه بازگشایی و امتحانات نهایی پایه ۱۲ نیز از ۱۷ مردادماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:با شیوع ویروس در کشور، از سوم اسفندماه مدارس به تعطیلی کشیده شد و دو سه روز بعد از آن معلمان به صورت خود جوش فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کردند.

او اضافه کرد: همچنین از همان ابتدا، آموزش دانش آموزان از طریق یک شبکه صداوسیما آغاز شد و هم اکنون به ۲۴ قسمت برنامه در چهار شبکه افزایش یافته است.

قائدامینی تصریح کرد: به دنبال ایجاد آموزش چهره به چهره به دنبال ایجاد شبکه‌های مختلفی بودیم که شبکه شاد در همین راستا ایجاد و ۱۱ میلیون از ۱۵ میلیون دانش‌آموزان کل کشور و ۷۶ درصد از دانش‌آموزان استان وارد این شبکه شدند.

رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان در حال پیگیری است

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رایگان شدن اینترنت از سمت وزارت‌خانه در حال پیگیری است، افزود: ۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای معلمان در نظر گرفته شد و این بسته برای دانش‌آموزان نیز در حال پیگیری است.

قائدامینی با اشاره به اینکه شبکه شاد تنها راه ارتباطی میان معلمان و دانش‌آموزان نیست، گفت: با آموزش‌های تلویزیونی، رادیویی و درس‌نامه‌ها، سی دی و دی وی دی همه دانش‌آموزان تحت آموزش مجازی آنلاین و آفلاین قرار گرفتند.

او افزود: در مناطق دور دست که وضعیت سفیدی داشتند مدارس تا قبل عید به صورت حضوری فعالیت می‌کردند و بعد از آن نیز با امکاناتی از قبیل صدای مشاور و صدای دانش آموزان با حضور ۲۲۰ نفر از همکاران در همه مناطق سوالات درسی دانش‌آموزان در حال پاسخ است.

قائدامینی با بیان اینکه هیچ کدام از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این مجموعه تعطیل نشد، ادامه داد: در سال جاری ۲۷ هزار دانش‌آموز در نهضت حفظ جزء سی شرکت کردند که مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای این مسابقات نیز برگزار شد، همچنین مسابقات استانی و کشوری در رشته‌های دیگر از جمله مسابقه بزرگ کتابخوانی تربیت ماندگار ویژه دانش‌آموزان، اولیاء و معلمان برگزار شد.

مدارس از ۲۷ اردیبهشت در مناطق سفید بازگشایی می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مدارس در مناطقی که با نظر ستاد مبارزه با کرونا سفید اعلام شوند از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی و امتحانات نهایی پایه ۱۲ نیز از ۱۷ مردادماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او ادامه داد: قبل از شروع سال تحصیلی یک دوره آموزشی ویژه دانش‌آموزان پایه اول دبستان برگزار خواهد شد و مواد مورد نیاز به صورت چهره به چهره به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

قائدامینی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۷ مشکل از شبکه شاد به مرکز ارائه شده است که در حال پیگیری هستند، ادامه داد: یکی از مشکلات مربوط به وجود چند دانش آموز در یک منزل و یک گوشی اندروید بود که برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده شد.

وی گفت: مطالبی که آموزش داده می‌شوند در شبکه شاد ذخیره می‌شود تا دانش آموزانی که نمی‌توانند درکلاس‌های آنلاین شرکت کنند در فرصت مناسب از مطالب استفاده کنند.

او در رابطه با آموزش دانش‌آموزان استثنایی بیان کرد: به علت کمبود تعداد این دانش‌آموزان، معلمان در منازل حاضر می‌شوند و به صورت فرد به فرد به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند همچنین در برخی از مناطق، آموزش در مدارس انجام می‌شود و از اولیا خواسته می‌شود که در این امر به معلمان کمک کنند.

انتهای پیام/خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار