رئیس سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت : براساس گزارش وزارت صمت، در سال ۹۸ استان کرمانشاه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بین ۳۱ استان حائز رتبه سوم شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محسن دارابی رئیس سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع خدادادی استان، گفت : استان کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری دارد.

او سرمایه‌گذاری را کلید رشد و توسعه اقتصادی استان دانست و گفت : سرمایه‌گذاری زمینه جهش تولید و اشتغالزایی را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: براساس گزارش وزارت صمت، در سال ۹۸ استان کرمانشاه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بین ۳۲ استان بعد از زنجان و خراسان رضوی، حائز رتبه سوم شده است.

او این موفقیت بزرگ را نشان از عزم جدی مردم و مسؤولان استان برای توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: استان کرمانشاه در این سال با جذب ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۳ درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی کشور را به خود اختصاص داده است.

دارابی ادامه داد: استان کرمانشاه سال گذشته با احیای ۵۵ واحد راکد با تسهیلات ۲.۴ میلیارد تومانی و با به کارگیری تعداد ۷۵۸ نفر نیروی کار، رتبه نخست کشوری را از لحاظ احیای واحد‌های تولیدی راکد، از آن خود کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.