رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در ۸۵ هزار قطعه شهرستان مهاباد صورت می‌گیرد.

آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل با هدف کنترل و پیشگیری از این بیماری در روستا‌های شهرستان مهاباد توسط ۳ گروه غیر دولتی و به صورت کاملا رایگان نیز انجام می‌شود.

آغاز اظهار داشت: این طرح که از ۱۵ اردیبهشت شروع و لغایت آخر خرداد ماه سال جاری در روستا‌های حومه انجام و در این طرح ۸۵ هزار قطعه طیور بومی از جمله مرغ، خروس، غاز، اردک و بوقلمون تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

او افزود: استفاده از این واکسن در طیور بومی همانطوری که پیش بینی می‌شود سبب افزایش محافظت طیور بومی و نیز کاهش چشمگیر تعداد کانون‌های نیوکاسل در طیور صنعتی گردیده است.

داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: بر این اساس درآذربایجان غربی نیز در فاز اول، ۸۰۰ هزار قطعه طیور روستایی در سال ۹۸ مورد واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ نیز در طی فاز دوم این طرح در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، یک میلیون قطعه طیور روستایی مورد واکسیناسیون بصورت رایگان قرار خواهند گرفت که برای عملیاتی کردن این طرح ۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.