رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد عضو کمیته مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند هفته آینده برای ارائه پاره‌ایی از توضیحات در سنای این کشور که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، حاضر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد به آنتونی فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و از اصلی‌ترین اعضای کمیته مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا، اجازه شهادت دادن در سنا را می‌دهد ولی او اجازه حضور در مجلس نمایندگان را که در کنترل دموکرات‌هاست، ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی که کاخ سفید را ترک می‌کرد، خبرنگاران گفت: «مجلس چیزی جز تبانی نیست. این مجلس از جمعی تشکیل شده که از من متنفرند.»

او در ادامه افزود: «اما دکتر فائوچی می‌تواند در مجلس سنا شهادت بدهد، و خودش هم بسیار مشتاق این کار هست و انتظار آن را می‌کشد.»

ترامپ همچنین با عصبانیت از کمیته نظارت مجلس بر بررسی دقیق مسائل کرونا صحبت کرد و گفت این کمیته از برخی از تندروترین منتقدان او مانند مکسین واترز، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا، و کارلین مالنی، عضو مجلس نمایندگان از نیویورک، تشکیل شده است.

برخلاف آنکه آنتونی فائوچی به عنوان فردی معتبر میان شهروندان آمریکا شناخته شده است، باید برای ارائه پاره‌ایی از توضیحات درباره ویروس کرونا در تاریخ ۱۲ مه (۲۳ اردیبهشت) در مجلس سنا حاضر شود.

پیش از این درخواست کمیسیون فرعی تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا برای شهادت آنتونی فائچی رد شده بود.

روز دوشنبه با صدور دستوری از سوی کاخ سفید، اعضای کمیته مقابله با کرونا از شرکت در جلسات کنگره در ماه مه (اردیبهشت) منع شدند مگر آنکه رئیس دفتر کاخ سفید برای آنان اجازه صادر کند.

پیش از این اخباری مبنی بر درخواست سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا، به اتخاذ تدابیری برای مقابله با کرونا منتشر و گفته شده دکتر فائوچی هفته آینده در مقابل سنا حاضر خواهد شد تا توضیحاتی درباره عملکرد دولت در خصوص نحوه مقابله با این بیمای همه‌گیر بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار