شیوع کرونا و ممنوعیت فعالیت‌های گردشگری، ۸۰ میلیارد تومان به جامعه گردشگری استان بوشهر زیان وارد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به خسارت وارد شده به جامعه گردشگری گفت: به سبب ویروس کرونا بر اساس ارزیابی صورت گرفته تاکنون ۸۰ میلیارد تومان به جامعه گردشگری استان بوشهرخسارت وارد شده است.

محمدحسین ارسطوزاده با تاکید بر توجه به سفر‌های هوشمند اظهار داشت: در سفر‌ها تصمیمات این است که سفر‌های هوشمند از مبداء تا مقصد تعریف و برنامه‌ریزی شود.

او، با بیان اینکه جامعه گردشگری به سبب بیماری و ویروس کرونا دچار آسیب‌هایی شده است افزود: رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امر مهم در مقابه با ویروس کرونا است که در همه سطوح باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت پرهیز از سفر‌های غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در صورت نیاز به سفر‌های ضروری، باید از مبدا تا مقصد سفر هوشمند تعریف و برنامه‌ریزی شود تا شاهد بروز انتشار ویروس کرونا نباشیم.

ارسطوزاده با تاکید بر شکستن زنجیره انتقال کرونا بیان کرد: واحد‌های اقامتی استان بوشهر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا پذیرای مسافران هستند.

او، با اشاره به حمایت از خسارت دیدگان در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی گفت: خسارت‌ها و آسیب‌های به جامعه گردشگری و صنایع دستی وارد شده که برای جبران این خسارت‌ها برنامه‌های مهمی از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، استمهال پرداخت اقساط وام‌های پرداختی، توجه به بیمه تأمین اجتماعی و پرداخت بیمه بیکاری، معافیت مالیاتی به پروژه‌های گردشگری و پرداخت وام کم‌بهره به حوزه گردشگری و فعالان صنایع‌دستی ازجمله راهکار‌های جبران خسارت کروناویروس به تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.