مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی باعث کاهش ۱۲ میلیارد ریالی درآمد باشگاه‌های خصوصی این استان و متضرر شدن بسیاری از مربیان و باشگاه‌داران شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، کوروش بهادری گفت : این زیان در نتیجه پرداخت اجاره بها توسط باشگاه‌داران به مالکان و نیز نبود هیچگونه درآمدی برای آنان و نیز مربیان در مدت تعطیلی ایجاد شده است.

او شمار باشگاه‌های خصوصی استان را ۱۹۵ مورد عنوا کرد و افزود: بسیاری از باشگاه‌های استان در حال حاضر اجاره‌های بسیار بالایی پرداخت می‌کنند که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها، بسیاری از آن‌ها دچار خسارت‌های هنگفتی شده اند.

بهادری اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از مربیان فعال در این باشگاه‌ها که عمدتا نیز سرپرست خانوار بوده و معیشت خود را از این طریق تامین می‌کردند، با تعطیلی باشگاه‌ها بیکار شده و درآمد خود را از دست داده اند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر درآمد‌های ورزشی استان و اماکن دولتی و خصوصی و سالن‌های ورزشی به صفر رسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: البته بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان، به منظور کمک به باشگاه ها، اجاره بهای اماکن دولتی به مدت سه ماه در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت امسال بخشیده شده است.

او اظهار داشت: همچنین با پیگیری‌های انجام گرفته، باشگاه داران و مربیان فعال در باشگاه‌هایی دارای بیمه تامین اجتماعی، می‌توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

بهادری گفت: با این وجود متاسفانه تعداد باشگاه داران و مربیانی که دارای بیمه تامین اجتماعی باشند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند در سطح خراسان شمالی بسیار اندک است.

او در عین حال از تداوم نظارت‌ها بر تمامی باشگاه‌ها در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: با توجه به دستور اکید مبنی بر تعطیلی باشگاه ها، تاکنون ۱۴۶ مورد بازدید و نظارت از باشگاه‌های استان صورت گرفته که منجر به صدور ۱۴ تذکر کتبی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری بین ورزشکاران، تا زمانی که دستورالعمل جدیدی مبنی بر آغاز فعالیت باشگاه‌ها به روال عادی داده نشده، بازگشایی این اماکن تخلف است و با متخلفان باجدیت برخورد می‌شود.

خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.