رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه ای و خطرناک ضامن امنیت جامعه است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت امنیتی زندانهای استان و کنترل مجرمین حرفه ای، سابقه دار و خطرناک گفت : آسیب‌های ناشی از جرم و مجرم در جامعه موثر است و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و گاه آثار مخرب و منفی دارد.

علی اکبر گروسی ادامه داد: نظام اسلامی با رافت اسلامی در زمان شیوع ویروس کرونا کرامت و ارزش ویژه ای به زندانیان قائل شد و توجه ویژه ای به خانواده های زندانیان داشت و کمک کرد تا زندانیان در این ایام حساس در کنار خانواده های خود باشند.

او افزود: در ایام کرونا مرخصی ها بسیار خوب مدیریت شد و بعضی از زندانیان توانستند بهره لازم را از الطاف اسلامی ببرند و حتی برخی از زندانیان با اتمام محکومیت خود در ایام مرخصی مواجه شدند و در واقع از زندان آزاد شدند.

گروسی تاکید کرد : باید با وفاق و اتحاد تلاش کنیم تا اهداف مجازاتها که در واقع اصلاح و بازپروری محکومان و مجرمان هست به درستی انجام شود و بتوانیم اصلاح واقعی را در مجرمین انجام دهیم تا وقتی یک زندانی محکومیتش تمام می شود مجدداً مرتکب جرم نشود و بتواند به جامعه بازگردد.

این مقام قضایی افزود: آنچه که مبرهن است تاثیر مجازاتها در اصلاح و بازپروری مجرمین نسبی است و در بعضی مجرمین مثبت و در برخی بی اثر است. ما باید تلاش کنیم با روانشناسی مجرمین و با استفاده از علم و تجربه جرم شناسی آثار مثبت اعمال مجازاتها را افزایش دهیم و بتوانیم مجرمین بیشتری را اصلاح و به جامعه برگردانیم چرا که اکثر این مجرمین خانواده دارند و چشم انتظار این افراد هستند پس با اصلاح یک مجرم در واقع کمک بزرگی به خانواده او در نتیجه به جامعه خواهد شد.

گروسی گفت : در خصوص مجرمین حرفه ای و خطرناک هم از همه مسئولین قضایی، انتظامی و امنیتی می خواهم که با تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه ای و خطرناک و رصد دائمی این افراد و تحت نظر قرار دادن آنها تضمین کننده امنیت و آرامش روانی در جامعه است و از بروز هرگونه جرم یا شرارتی از ناحیه آنها جلوگیری می نماید و مردم و جامعه از آرامش و امنیت لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.