بسیج سازندگی استان قزوین در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه ۲۵ هزار بسته معیشتی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) توزیع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ صادق پور مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در جمع خبرنگاران گفت: ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز شنبه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع)، در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه ۲۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع خواهد شد.

به گفته سرهنگ صادق پور، مراسم نمادین این رزمایش در ناحیه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان قزوین برگزار می‌شود.

او گفت: در مرحله نخست این رزمایش ۲۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گفت: تا کنون فهرستی از ۶۰ هزار نیازمند و آسیب دیدگان ناشی از کرونا تهیه شده است و کمک‌ها به صورت محله محوری انجام می‌شود.

سرهنگ صادق پور افزود: پیش از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، بسیج سازندگی ۳۵ هزار بسته معیشتی توزیع کرده بود.

او با اشاره به حمایت و پشتیبانی سازمان بسیج سازندگی از کارگاه‌های تولید ماسک گفت: در مدت شیوع کرونا یک میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک تولید شد و به صورت رایگان در اختیار مراکز خدمات رسان، سرای سالمندان و کودکان سرطانی قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی این سازمان گفت: برای محرومیت زدایی در روستا‌ها اجرای ۲۷۰ طرح در دست اجراست که عمده ان‌ها طرح‌های کوچک و عام المنفعه است.

سرهنگ صادق پور افزود: حدود ۷ میلیارد تومان از اعتبارات اجرایی این طرح‌ها از آورده‌های محرومیت زدایی سپاه است.

او در ادامه با اشاره به افتتاح ۲۰ طرح عمرانی در ماه آینده گفت: احداث خانه عالم، سه سالن ورزشی، احداث و بازسازی چند پل و طرح‌های آبرسانی از جمله آنهاست که در حال حاضر ۹۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت دارند.

سرهنگ صادق پور افزود: امسال ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار است و پارسال هم برای کمک به حادثه دیدگان سیل لرستان ۶۰۰ نفر از جوانان استان سازماندهی و برای بازسازی به این مناطق اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گفت: پارسال با کمک این جوانان ۴۵۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان لرستان احداث شد.

۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.