با افزایش نگرانی‌ها درباره ناکارآمدی سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با شیوع کووید-۱۹، مقبولیت او میان آمریکایی‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی دانشگاهی در نیوجرسی آمریکا، مقبولیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در چند ماه اخیر و با افزایش نگرانی‌ها درباره ناکارآمدی سیاست‌های مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ در آمریکا و بیانیه‌های ضدو نقیض مکرر او درباره این ویروس، کاهشی چشمگیر میان شهروندان آمریکایی داشته است.

در اخبار منتشر شده با اشاره به این نظرسنجی عنوان شده است: «مقبولیت دونالد ترامپ دوباره و با حرف‌های ضدونقیض هرروزه‌اش درباره کرونا، نزول کرد. همچنین، این دانشگاه از شتاب این کشور در بازگشایی هرچه سریعتر کسب و کار ابراز نگرانی کرده است و گفته اکنون اولویت کشور به جای اقتصاد و مسائل مالی، باید سلامت مردم باشد.»

در نظرسنجی اخیر میزان مقبولیت ۴۳ درصد در مقابل ۵۱ در صدر افراد ناراضی قرار دارد. این در حالی است که در ماه فوریه (بهمن) و پیش از انتشار اخبار همه‌گیری ویروس کرونا، محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در نظر سنجی همین دانشگاه بین ۴۴ درصد اعلام شده بود که بیشترین میزان از ابتدای ریاست جمهوری اوست.

همچنین در نظرسنجی پس از مناظره ترامپ در تلوزیون سی‌ان‌ان، تنها ۳۸ درصد از تماشاگران تمایل داشتند حرف‌های رئیس جمهور آمریکا را باور کنند و ۵۱ درصد به صداقت او در حرف‌هایش شک داشتند.

مدیر بخش رأی‌گیری این دانشگاه آمریکایی نیز درباره این افول میزان مقبولیت ترامپ گفت: «کار بسیاری دشواری است که به صحبت‌های هرروزه او گوش داد و ضدونقیض بودن صحبت‌های او را نشنید. ناسازگاری در حرف‌های ترامپ مسئله‌ایی بارز و مشهود است.»

با بازشدن دوباره پس از تعطیلی‌های کرونایی در آمریکا، ۶۳ درصد از شهروندان از شتاب در این بازگشایی ابراز نگرانی کرده و تنها ۲۹ درصد از این بازگشایی خشنود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار