کارشناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۹۷ بیمار دیالیزی، ۲۱ بیمار پیوند کلیه و ۲ بیمار پیوند کبد مشکوک به ابتلا به کرونا شناسایی و جداسازی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد رجبیان کارشناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۹۷ بیمار دیالیزی، ۲۱ بیمار پیوند کلیه و ۲ بیمار پیوند کبد مشکوک به ابتلا به کرونا شناسایی و جداسازی شدند.
 
او افزود: ظرف ۲ هفته اخیر بیمار جدید دیالیزی مشکوک یا مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی نشده لذا بخش دیالیز مرکز خیریه سیدالشهدا (ع) مشهد تخلیه و ضدعفونی شده است.

کارشناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه برای تمام گروه‌های بیماران خاص در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، بیماران مشکوک به کرونا قرنطینه می‌شوند.

رجبیان افزود: در ابتدای شیوع کرونا ۴۰ بیمار دیالیزی که به قم سفر کرده بودند بعد از بازگشت در بخش خصوصی به مدت دو هفته قرنطینه و همانجا دیالیز شدند و تعدادی از بیماران دیالیزی که مبتلا به کرونا شده بودند نیز در بخش دیالیز بیمارستان شریعتی مشهد بستری شدند.
 
او تصریح کرد: طی این مدت با بیماران پیوند کبد، قلب و کلیه تماس تلفنی گرفته شده و علایم بالینی آن‌ها بررسی می‌شود و بیماران پیوندی اگر علایم تنفسی مشکوک داشته باشند به بیمارستان مرجع کرونا اعزام می‌شوند.

کارشناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در بین بیماران تالاسمی و هموفیلی این استان تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.

رجبیان بیان کرد: در حوزه بیماران سرطانی نیز مراکز درمانی تمهیدات لازم را برای حفاظت شخصی این بیماران انجام داده و ضمن گندزدایی، تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش و هندراپ با کمک بسیج جامعه پزشکی و خیرین در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

۷۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند. 
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.