سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: تعدادی از مردم همکاری خوبی نداشتند و شاهد رعایت نکردن و بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: فعالیت اصناف به معنی عادی شدن شرایط و یا خارج شدن ویروس کرونا از منطقه نیست. این اصناف، تنها برای تامین ضرورت‌های مردم و با رعایت دستور های بهداشتی وزارت بهداشت فعال شده‌اند.

او افزود: تعدادی از مردم همکاری خوبی نداشتند و شاهد رعایت نکردن و بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بوده‌ایم.

نجاتی بیان داشت: ۱۰۰ اکیپ تشکیل  فعالیت اصناف را بازرسی می‌کنند تا در صورت بی توجهی به توصیه های بهداشتی پلمب شوند که روز سه‌شنبه نیز تعدادی از اصناف پلمب شدند و اگر روند به همین شکل ادامه یابد، مجبوریم به تصمیمات قبل برگردیم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر همه جای استان خوزستان به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است. پزشکان توصیه کرده‌اند که با قرار دادن یک پارچه جلوی دهان و بینی می‌توان از آن به عنوان ماسک استفاده کرد. مراجعه‌کنندگان به ادارات باید با ماسک وارد ادارات شوند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: روزانه مردم با سامانه ۱۱۱ تماس می‌گیرند و نیرو‌های ما بازرسی را انجام می‌دهند و مواردی نیز بوده که شخصا تذکر داده‌ام. در مواردی جا‌هایی مانند یک بانک خصوصی، بخشنامه را رعایت نکرده‌اند و ما برق بانک را قطع کرده‌ایم و با توجه به کار حسابرسی در بانک‌ها نیز بخشی از کار تا بعد از ظهر طول می‌کشد، اما اگر بانک، کارمندان را برای منافع خود و خارج از ضوابط به کار بگیرد، برخورد خواهیم کرد.

این مقام مسئول گفت: تصور غلط این بود که گرما بر فعالیت ویروس کرونا اثر می‌گذارد، اما این ویروس همچنان وجود دارد و حتی وحشی‌تر شده و گرما نیز اثری بر فعالیت آن نگذاشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.