مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عشایری که از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به استان اصفهان سفر می کنند در دوازده گلوگاه شهرستان‌های فریدونشهر و سمیرم غربالگری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جمعیت عشایر ۵۳ هزار نفری استان اصفهان اظهار داشت: این جمعیت که بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ خانوار است، عمدتاً شامل ۲۷ هزار نفر از ایل قشقایی و ۲۴ هزار نفر از ایل بختیاری و دو هزار نفر هم از عرب جرقویه را شامل می‌شود.

اوافزود: عشایری که از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آهنگ سفر به ییلاق را در استان اصفهان می‌نوازند، در دوازده گلوگاه در شهرستان‌های فریدونشهر و سمیرم غربالگری می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شیوع کرونا تقویم کوچ این عشایر را به تعویق انداخت، تصریح کرد: عشایری که برای گذراندن ییلاق عازم اصفهان می‌شوند در ۳۰۰ کلونی مستقر خواهند شد.

او بیان داشت: در اردیبهشت ماه هم عشایر جرقویه اصفهان برای گذراندن ییلاق عازم استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان سمیرم می‌شوند.

شیشه فروش اشاره‌ای به یک میلیون رأس دام عشایر داشت و افزود: این عشایر با ییلاق در مراتع استان اصفهان تولیدات دامی، لبنی، عسل و صنایع دستی را به همراه دارند.


او اضافه کرد: با توجه به مخاطرات جوی و شیوع کرونا تقویم کوچ این عشایر با تأخیر پانزده روزه و در اوایل خردادماه اعلام شده که تعدادی از این عشایر به شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر کوچ کردند که با سردی هوا و تگرگ مواجه شدند و خساراتی به آن‌ها وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر حضور عشایر طبق تقویم اعلام شده گفت: علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی به عشایر در مبادی ورودی به اصفهان و در ۳۰۰ نقطه استقرار آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

اواظهار داشت: نیرو‌های پاسگاه ثابت و گشت‌های سیار کنترل کوچ اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان به صورت شبانه روزی مانع از ورود زودهنگام دام به مراتع شده و اکیپ‌های گشت سیار به صورت روزانه با حضور در مراتع استان اصفهان همراه با اخذ تعهد و تشکیل جلسات در محل استقرار عشایر جهت جلوگیری از ورود و استقرار دامداران خارج از زمان فصل تعلیف در مراتع استان اصفهان اطلاع رسانی‌های لازم را به عمل آورده‌اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.