مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از بازسازی و نوسازی ۶۵ درصد از مدارس این استان خبر داد.

بازسازی و مقاوم سازی بیش از ۶۰ درصد از مدارس استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرزاد تیموری مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیزمدارس استان همدان با اشاره به اینکه اعتبار نوسازی مدارس استان از سال ۸۶ تا سال گذشته، ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است گفت: ۶۵ درصد مدارس استان همدان تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

او با بیان اینکه از سال ۸۶ تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس آغاز شده است، افزود: در برنامه ششم نیز این موضوع با تأمین اعتبار مبلغ سه میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به منظور تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور تعریف شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیزمدارس استان همدان ادامه داد: در استان کار با شناسایی مدارس تخریبی و مقاوم‌سازی براساس اولویت‌ بندی مدارس دارای وضعیت بحرانی و با دانش‌آموز بیشتر آغاز شد.

تیموری اظهار داشت: تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی ۳۵ درصد مدارس باقی‌مانده نیز در دستور کار است تا از محل کمک‌های خیران مدرسه‌ساز و محل اعتبارات ملی و استانی در برنامه ششم انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۹ هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تا سال گذشته اعتباری که از سازمان نوسازی مدارس کشور برای استان همدان درنظر گرفته شد، ۱۴۰ میلیارد تومان و به‌صورت تجمعی بود.

او بهره برداری حداکثری از طرح‌های ناتمام را از برنامه‌های امسال این سازمان برشمرد و ادامه داد: تا دو ماه آینده طرح های  نهایی تعیین و اعلام خواهند شد؛ اما تلاش بر این است که با اعتبارات دولتی و با کمک خیران، طرح‌های در دست اجرا تمیل شوند.

انتهای پیام/ج

منبع سپهر غرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.