دو روزی است که بازار خودرو در ابهام افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه، نگاه مقصری به سازمان حمایت دارد.

خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روزهای گذشته خبر تغییر سیستم قیمت گذاری خودرو در درب کارخانه منتشر شد. خبری که بر  اساس آن قیمت خودرو در کارخانه با فرمول قیمت تمام شده محصول به علاوه ۵ درصد سود محاسبه خواهد شد.

این به معنای آن است که در هر صورت قیمت خودرو افزایش پیدا خواهد کرد و همین موضوع کافی بود تا بازار بی ثبات خودرو در کشور ما تحت تاثیر قرار بگیرد.

فرمول قیمت گذاری خودرو مشخص شد

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از تعیین سیستم قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: در جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت با شورای رقابت برای تعیین فرمول جدید قیمت گذاری خودرو به توافق رسیدند. بنا بر تصمیم گیری‌های انجام شده قیمت مصرف‌کننده هر خودرو با توجه به فرمول «قیمت تمام‌شده به علاوه حداکثر ۵ درصد سود تولیدکننده» محاسبه خواهد شد. البته سود حداکثری زمانی لحاظ خواهد شد که واحد تولید بهره‌وری ۷۰ درصدی در خطوط تولید  داشته باشد.

او گفت: در سیستم قیمت گذاری جدید هم سازمان حمایت و شورای رقابت قیمت تمام شده محصولات را تعیین کرده و حداکثر ۵ درصد سود به آن اضافه می‌کنند.

این منبع آگاه با تاکید بر این که قیمت نهایی محصولات هنوز مشخص نشده است تصریح کرد: ابتدا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت تمام شده محصولات را استخراج کرده و در کمیته تخصصی خودرو اعلام می‌کند تا بعد از رای گیری در جلسه ستاد تنظیم بازار ارائه شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

او بیان کرد: گزارشی از جمله تیراژ خودرو، ارتقای کیفیت، عمل تعهدات مشتری، داخلی‌سازی و مواردی از این قبیل هر ماه به ستاد تنظیم بازار ارائه خواهد شد تا از بروز مشکل در بازار و تولید خودرو جلوگیری شود.

کافی بود روز گذشته سری به مراکز عرضه خودرو و فروشندگان بزنید تا تاثیرات این اتفاق را از نزدیک ببینید. تمامی خودروها رکورد جدیدی در قیمت‌ را شکستند و جایگاه بالاتری کسب کردند، حتی برخی رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو ادعای ورود پراید به کانال ۸۵ میلیون و ۹۰ میلیون تومان را هم داشتند.

با این وجود چه چیزی در انتظار آینده بازار خواهد بود؟ بازاری که در شرایط فعلی هم با مشکل کمبود عرضه مواجه است و هر از چند گاهی با نوسانات قیمتی شدید دست و پنجه نرم می‌کند، این تغییرات قیمتی چقدر تغییر نرخ را به همراه خواهد داشت.

۳ عامل افزایش بی سابقه قیمت خودرو در بازار

امیر حسن کاکایی کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت اخیر خودرو بیان کرد: عواملی از جمله تعیین تکلیف نشدن قیمت خودرو، کاهش تولید در سال گذشته، محدود شدن واردات و کاهش ارزش ریال افزایش قیمت در بازار را به همراه داشت.

او بیان کرد: این تجربه به دولت ثابت کرد که ثبات قیمت در کارخانه مانع افزایش قیمت در بازار نخواهد شد و صرفا ضرر ۳۰ هزار میلیاردی خودروسازی ها را به همراه داشت. ادامه این روند تقریبا غیر ممکن است پس باید فکری به حال این موضوع کرد. یکی از راه هایی که می تواند موثر باشد فروش با قیمت ۵ درصد کم تر از حاشیه بازار و ۵ درصد سود بر روی قیمت تمام شده محصول است.

کاکایی تصریح کرد: تعلل در این موضوع ادامه رشد جهش گونه قیمت ها را به همراه خواهد داشت اما حداقل اتفاقی که می افتد آن است که خودروسازها در این شرایط سخت نفس کشیده و دیگر زیان نخواهند کرد.

این کارشناس خودرو تاکید کرد: تحت هر شرایطی در چند مدت آینده افزایش قیمت را تجربه خواهیم کرد چرا که این اقدام یعنی کنترل بازار دیر انجام شد؛ در شرایط فعلی تولید بسیار ضعیف است  اما  پیش بینی می شود در بلند مدت یعنی حداقل ۶ ماه آینده خودروسازی روند تولید مناسب تری به خود گرفته و توان کنترل بازار را داشته باشیم.

نکته جالب توجه آنجاست که این تصمیم بدون هماهنگی با شورای رقابت گرفته شده است؛ از طرفی در سیستم قیمت گذاری جدید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مسئولیت تعیین قیمت تمام شده خودرو‌ها را بر عهده دارد بنا بر این، این سازمان یکه تاز قیمت گذاری جدید خودروها شده است.

تاثیر حذف پراید و ۴۰۵ از بازار خودرو

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: برخی از خبرگزاری ها مصوبه جدید را نتیجه توافق شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار دانسته اند در حالی که چنین توافقی برای قیمت گذاری انجام نشده است.

او بیان کرد: بر اساس قانون ما باید دستورالعمل تنظیم قیمت را برای تایید یا تکذیب به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم که این کار انجام شده است؛ طبق ماده ۳ مصوبه سران قوا، اگر ستاد مشکلی با این قیمت گذاری ها داشته باشد باید آن را به ما بازگردانده و ویرایش توسط شورای رقابت انجام شود.

شیوا با اشاره به اختلافات شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار برای میزان تغییر قسمت تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده را مبنی بر تعیین قیمت می داند در حالی که ما روش سقف قیمتی را مناسب تر می دانیم چرا که برخی از هزینه های خودروسازها را نامربوط می دانیم.

این عامل را در کنار توقف تولید پراید و ۴۰۵ بگذارید، در چند مدت کوتاه آینده دو خودرو ۴۰۵ و پراید برای همیشه از خطوط تولید خارج خواهند شد. این در حالی است که سال گذشته با تمام تلاش‌های انجام شده تنها ۸۰۰ هزار خودرو در کشور تولید شد، این مقدار تنها دو سوم از نیاز بازار را پاسخگو بود و همین متناسب نبودن میزان عرضه و تقاضا یکی از بنیان‌های آشفته بازار خودرو در کشورمان است.

حذف پراید و ۴۰۵ در چنین شرایطی بدون شک باعث افت شدید تولید خواهد شد و در نهایت هیزمی برای آتش بازار آشفته کشور می‌شود.

هم اکنون زمان مناسبی برای حذف پراید نیست

میلاد بیگی کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف دو خودرو پراید و پژو ۴۰۵ از خطوط تولید کشور بیان کرد: خودرو پراید یکی از پر تیراژ ترین و ارزان قیمت ترین خودروهایی است که در کشور تولید می شود. عوامل بسیاری از جمله ایمنی و آلایندگی باعث می شود که همه موافق حذف آن از روند تولید باشند اما هم اکنون شرایط مناسبی برای تحقق این کار نیست.

او با تاکید بر اهمیت متعادل بودن بازار هنگام از رده خارج کردن چنین خودرویی بیان کرد: جایگزین کردن خودرو جدید و آماده سازی خطوط تولید فرآیندی بسیار زمان بر است و در نهایت باعث خواهد شد تا تیراژ خودروها به شدت کاهش پیدا کند.

بیگی گفت: بازارهای موازی هم از جمله اتفاقات بسیار مهمی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند؛ قیمت سازی ها باید کنترل شده و فضای بازار خودرو در کشور باید به سمت حفظ ثبات حرکت کند.

تمام این عوامل می‌توانند تحدیدی برای بازار خودرو کشورمان باشند و همین موضوع باعث شده تا جای خالی سازوکار کنترل بازار بیشتر از گذشته حس شود؛ سازو کاری که مدت‌هاست سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وعده آن را به ما می‌دهد اما هنوز خبری از تحقق آن نیست.

آخرین بار روز ۱۸ فروردین بود که عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان خرید و فروش خودرو در چند مدت اخیر حدوداً به صفر رسیده است و نمی‌توان درباره قیمت‌ها اظهار نظر کرد؛ برخی به دنبال سودجویی از طریق فضای مجازی به دنبال تغییرات قیمتی هستند و نمی‌توان بر این اساس برای بازار خودرو نظر داد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: «قیمت خودرو‌ها در مبدا تغییری نکرده و تغییرات قیمتی به بازار آزاد مربوط است؛ برای کنترل بازار هم تا پایان فروردین برنامه‌ای ارائه خواهیم کرد.»

اما روزها از پایان فروردین گذشت و هنوز راهکاری از طرف این سازمان برای کنترل بازار ارائه نشده است، گذر زمان مشخص خواهد کرد چه آینده‌ای در انتظار بازار خودرو خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۷
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
از ایران فرار کنید بریم کشور های خارجی کشور هایی که پولشون ارزش زیاد داره ایران ديگه تبدیل شده به جهنم! یک بچه بزرگ میکنی آخرش در آینده میبینی بیکار یک جا نشته یا میری دانشگاه قبول میشه آخرش هم چی بیکاری نشتی تو خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ولی جدا کی میخره پراید نود میلیونی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جمعیت کشور رو به پیری میره. بذارید اون روز هم نزدیکه وقتی اقصاد شکست خورده باعث پیر شدن جمعت شد. که نتیجه عدم ازدواج و فرزند آوری خانواده ها به دلیل گرانی و عدم تامین مایحتاج خانواده ها شده. و بدتر از همه فراری شدن جوانها از ازدواج به دلیل گرانی افسار گسیخته. نتیجه این گرانی ها را 20 تا 30 سال آینده همه خواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلطان سکه هم اعدام کردن، سکه ارزون نشد که هیچ دوبرابر هم شد، کار از این حرفها گذشته، مسئولین از نجابت مردم ایران دارن سوء استفاده مکنن، اونها فهمیدن مردم ایران سریع کنار میان، یعنی چاره ای هم ندارن، تو گرونی بنزین اعتراضات باعث ضرر جانی و مالی مردم شد،مسولین سرحرف خودشون موندن و قیمت رو تغییر ندادن،
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۸:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بند های اخرش دارن اماده سازی میکنن برای تولید دوباره پراید
پس چ زمانی حذف پراید مناسب هس؟؟
دگه داره پروژه صد میلون شدن پراید ب حقیقت میپیونده
خودرو سی سال پیش نود میلیون هر سال هم رتبه اول تصادفات و تلفات
ینی ی ایرانخودرو ک از قبل انقلاب بود بعد چل سال و خورده ای توانایی طراحی ی خودروی جذاب و نوین را ندارن؟؟؟اینو ب کی بگی خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با چهارتا از این گرون فروش ها به طور جدی برخورد بشه دیگه کسی هوس گرون فروشی به سرش نمیزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر این کشور نظارت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
"...تا جایی که مردم تحمل کنند..."!
United States of America
هادی
۰۲:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
متوجه تیترتون نمیشم؟منتظر گرانی مجا بود..گرون شده دیگ...مگ نمیبینید...پراید 90 تومن!!!ینی چی..سازمان حمایت چ میکنه دقیقا؟؟کودوم جنس قیمتش ثابت یا ارزون شده!!یکی بمن بگه
Iran (Islamic Republic of)
رشیدی
۲۳:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا باعث و بانیش رو لعنتتتتتتت کنه
که انقد ظلم میکنن به مردم
Iran (Islamic Republic of)
حامدم
۲۳:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظرم دیگه خیلی دیر شده بخان قیمت رو ثابت کنن، بهتره قیمت رو ازاد کنن گمرک هم ازاد کنن تا دامپینگ اتفاق بیوفته، بازار خودش قیمت رو تعدیل میکنه، بخش نامه ای نمیشه اصلاحش کرد،دولت باید وظیفه اش جلوگیری از ابجاد انحصار باشه نه تنظیم قیمت با بخشنامه ها
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۲۲:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود
خداشاهده ارزش پراید با تورم هم اگه از یه نوجوان 15 ساله ی مطلع بپرسی میگه فوقش 50...که همون هم البته بگیم با دلالی و...یا پژو پارس 100 با این اوضاع دلالی و...
نه این قیمت ها!!!واقعا اگه قیمت ها رو در این حدود نکنین پس وظیفه ی مردم هست به نظرم که خودروی صفر نخرن تا ورشکست بشه شرکت های مونتاژ کننده ی خودرو نه تولید کننده!!!(آخه غالبا منتاژن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کار خودشونه ... دلال اصلی خود دولت و خودروساز ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
شکور
۲۲:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
۹۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان پراید 90 تومان درست خب با معادل دلاری چه خودرویی در دنیا میشود خرید و آیا کیفیتش مثل پراید است ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
قوه قزائیه لطفا ورود کن
نمیبینیم حمایتی از مصرف کننده ها بشه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداکنه پراید بشه ۵۰۰ میلیون.هم ترافیک کم میشه هم آلودگی هوا هم تصادفات هم مصرف سوخت و از طرفی مردم پیاده‌روی میکنن برای سلامتی مفیده.قانع شدید یا باز م بگم
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین‌
۱۴:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا مسئولین بفکر مردم‌نیستن همه چی برای مردم شده آرزو از خونه گرفته تا ماشین و.......همش گرانی گرانی گرانی پس کی میخوان از خواب بیدارن شن این دولت بخدا ماهم آدمیم چرا کسی بفکر این گرانی ها نیست ..قیمت خونه چرا سربه فلک کشیده تا کی باید این همه سختی بکشیم ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا نگید سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده
بگید سازمان حمایت فقط از تولید کننده . چون هیچ وقت حقوق مصرف کننده و مردم لحاظ نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودروسازها و این دوستان تنظیم بازار و شورای رقابت مردم رو بدبخت کردن بخدا، هنوز مه ول کن نیستن، عجی رویی دارن اینا دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نخرید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام فقط نخرید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگه شورش درآوردن اخه ۹۰میلیون چه جوری حساب میکنن مگه پرایدباطلاتولیدمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی خودرو گرون نشده که میخواد هنوز گرون شه کی میخواد به داد این مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
به خدا ما رانندگان تاکسی زیر گرونی قطعات خودرو له شدیم .هر وقت ماشین گرون میشه قطعات هم گرون میشه و بدبختی ما بیشتر میشه.سازمان تاکسیرانی هم که در یک کلمه هیچ .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
به خدا ما رانندگان تاکسی زیر گرونی قطعات خودرو له شدیم .هر وقت ماشین گرون میشه قطعات هم گرون میشه و بدبختی ما بیشتر میشه.سازمان تاکسیرانی هم که در یک کلمه هیچ .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۰۶:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان با ۸۰ تومان ی پراید صفر سرحال خوشگل سفید میخری و حالش را میبریم یباره گردش کنید ۱۰۰میلیون خدائی ارزش داره پراید . راستی پراید ۴ یا۵ میلیونی مال ۳۰ سال پیش بود درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
خدادادی
۰۰:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم بر این فکر مریض
Iran (Islamic Republic of)
J
۰۵:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا مردم کلافه شدن حالا دیگه دست بردارید و اینقدر مردم رو تحت فشار قرار ندید اخه یه ماشین که نیازی اساسی مردمه را باید اینجور قیمت گذاری کنید و یک فرد ایرانی برای خرید یک ماشین باید تموم زندگیش رو بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک شخص عاقل،منطقی - بدورازاحساسات و عواطف - بدون درنظر گرفتن منافع شخص، ارگان،سازمان.....دیگری،بدون کوچکترین اطلاعت سیاسی ونظامی و دولتی،وقضایی، اجرایی.. که متوجه نشه دراین کشورفلک زده چه اتفاقاتی درحال وقوع است-
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۳:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا خودت بداد مردم و ما برس خداشاهده بدبخت شدیم نوت شب نداریم بخوریم خدایا ریشه ظلم و آدمای کًیف رو بکن نابود کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سال قرار بود سال جهش تولید باشه اما به لطف همه مسولان این نظام به اصطلاح اسلامی از بالا تا پایین، شد سال جهش قیمتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایی الان یک پراید رو جمع کنید چند درمياد؟
Canada
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
معلوم نیست دارن چه کاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
از ماست که بر ماست ، تا وقتی برای پراید صف میکشن همین وضعه ، منتظر روزی باشیم که پراید بشه ماشین رویا ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این سازمان حمایت از مصرف کنندگان تحت نظارت چه کسی است
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۲۲:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود. یه جورایی هیچ کس!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
۹۰ میلیووووووووون......لعنتی
لگن بخری ۹۰ میلیوووووون
یاحسین...
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۰:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر این مردم خون طمع خریدی نکنن همه چیز درست میشه ولی گرون میکنن سریع خریدمیکنن که بعدا به ضرر خودشونم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
):
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۰:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی دیگه باید بریم بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام تو میتوانی ایران خودرو یک ماشین درست کنی به دون سرنشین کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
آقا ذبیح
۲۱:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها راه برای جلوگیریاز افزایش قیمت خودرو فقط و فقط
واردات واردات واردات
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
برا
۲۱:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آنقدر قیمت ها رابالا ببرید تاجونتون هم بالابیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط مردم عادی ضرر می کنن طبق معمول!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی صنعت خودروسازی ما برابری میکنه با صنعت خودروسازی آلمان و کره جنوبی احسنت ‌‌.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۲۰:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ملت ایران برید بخرید حق ما همین است
Iran (Islamic Republic of)
پی
۲۰:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا پراید قیمتش رو بزنید ١۵٠ میلیون ما که دیگه قید ماشینو زدیم بزنید ٢٠٠ میلیون برای ما که همین الآنش هم از آمال و آرزوهاست ما نخواستیم حداقل آقایون سود بیشتری ببرن اصلا بزنید ٣٠٠ میلیون علی برکت الله سود بیشتر ثواب بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا به سازمان حمایتی که گرانی ایجاد کرده حقوق مفت می دهید تعطیل کنید این سازمان حمایت از گرانی را
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یا خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۱۵:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخداخسته شدیم دیگه

مردم حتی حق انتخاب خودرو روهم ندارن این چه وضعشه
دوتا خودروساز اومدن هرجوردوست دارن از مردم کولی میگیرن
بسه دیگه واردات ارادکنین تعرفه روبردارین مردم کارکرده روبیارن این فرغون سازها هم هرچقدردوست دارن قیمت روببرن بالا
هرچه حمایت کررن ازاینها پرروترشدن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا که یکمی خجالت بکشید دیگه چخبره ی پراید ۹۰ میلیون!!!
از روز حساب بترسید
و دست دلال ها رو قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا تگذره مسببینش رو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این انحصار چه بلایی این خودروسازها می‌خوان سر ما بیارن .یه قانون بزارین خودروهای کارکرده وارد بشه مردم از این عذاب راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
دلاور
۱۴:۴۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه مشت آشغال تولید میکنن با اسم خودرو اونم انحصاری مجلس و دولت و نظام همه سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسم مملکت تدبیر و امید اما بویی از تدبیر وامید در ان نیست
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۴:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعامگه خریداری هم هست
پول کجا بوده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو گران و بی کیفیت نمی خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
گفت یکی جوک بگوگفت دانشگاه آزاد اسلامی گفت این قدیمی شد جدیدش بگو گفت سازمان حمایت از مصرف کننده!!!
Iran (Islamic Republic of)
SEYED ALI
۱۴:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نتیجه چهل سال همین میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به همه
نه نمی خواهد منتظر گرانی خودرو بمانید
خودش گران شده !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چطور میشه مرزا رو بست و با این ماشینا جون ادما رو تو جاده ها گرفت
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو رو قرآن تو رو به خدا تو رو به جان عزیزاتون نزارین اینجوری ظلم بشه . چرا جلوی افزایش قیمت ها رو نمی گیرن
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۳:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
انحصار که باشه همینه دیگه ظلم ظلم ظلم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا همش تو تاریخ ثبت میشه آیندگان به ما می خندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر خوب. ملت بی سواد حقش همینه. حالا فقیرای دوباره پراید می خرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه این چه وضعی هست چراتومملکت یکی نیست جواب بده تمام اخبارمملکت شده کروناومردم وسرگرم کردن وقیمتهامثل جت داره میره بالا آهایی وزیرصمت این وزارت خانه رورهاکن خودتم همدستی بااین گرونی خودرو بلدنیستی فارسی حرف بزنی توروخدابه گوش آقای رئسی برسونید تا شخصا وارد این نابسامانی ها بشه آخه خداااااابه کی التماس کنیم ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه رئیسی خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه رییسی خبر نداره؟
جالبه از هیچکس صدایی در نمیاد
آقایون همه منتفع هستن گویا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
این همه گرون شده مگه چقد میخوان ارزونش کنن فوقش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا افتضاح این قیمتها و قیمت کذاری ها کاش قیمت کشورهای همسایه رو نمیدونستیم

خداوند به ما صبر عنایت فرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسم سازمان حمايت از مصرف كننده بايد تغيير كنه به سازمان حمايت از دلال يا همون خودروساز
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۳:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خلایق هرررررررررررر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو کشوری که از روزه و دیانت حرف زده میشه و کشور دست همین اشخاصه این کار جز ننگی بر اراجیف بیشرمانه خودشون چیزی دیگه نیست ننگتون باد که از بدترین کشورها هم عقب مانده تر هستین بعد میگین فلان کشور کشوره کفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعاااا دیگه شورشو در اوررن اه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر کی به هر کی شده
هر کی هر کاری دلش میخواد انجام میده
مسئولینم عین خیالشونم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اولين مطلب اينكه هركي از خودروسازها انتقاد كنه ، خيلي سريع پشت جمله توليد ملي موضع ميگيرن. دوم وقتي ميپرسي چرا گرونه ميگن تحريمهاي ظالمانه ، در صورتي كه با همين تحريمها و با همين قيمت دلار ، خريد خودرو خارجي به صرفه تره البته اگه تعرفه ظالمانه نباشه. مطلب آخر اينكه ملت فعلا اسير خودروسازهاي خودخواه و بي رحم هستند تا زماني كه ظهور حضرت ولي عصر عدالت را برقرار كند. انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
بیوک
۱۲:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه میخوان مشکل خودرو حل بشه باید قانون کنن کسی که از کارخونه ماشین میخره تا 5سال نتونه بفروشه اینطوری فقط مصرف کننده میاد میخره.
مگه دلال کیه همین من و شما .چندتا از فامیل های ما ثبت نام کردن بعدش فروختن با سود بالا.من جون هم بخاطر همین ها باید90تومن بدم برا پراید چون خاله و عمه و...میخوان از ماشین سود کنن.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه دلال کیه ?
دلاها من و شما نیستیم دلال( ,000,000,000, 10) تومن سرمایه داره
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۲:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکلی نداره افزایش قیمت بدن ولی این افزایش قیمت وقتی باید مورد پذیرش قرار بگیره که شرکت متعهد بشه بنده هر وقت خواستم ماشینمو ثبت نام کنم و در کمتر از یک هفته دریافت کنم. تنها کسی که از افزایش قیمت بازار سود میبرد و همیشه هم دوس داره بالا باشه خود شرکت های خودروسازی چون خیلی از ماشینا رو خودشون با واسطه به همون قیمت بازار میفروشن و ذهن مشتری رو برا قیمت های بالاتر اینده اماده میکنن.نقدینگی رو بردن سمت بازار خودرو و الان میبینیم از هر شغلی چندتا ماشین اشغال ثبت نام کردن و مهم هم نیست چی تحویل بگیرن شرکت هم از عمد با تاخیر ماشین میده و شرایط رو سخت میکنه که بازار گرمی کنه. تعجب از اینه ک چرا دولت و نظام این اجازه رو میده؟ماشین ک گرون شه ارزش پول ملی میاد پایین خیلی ساده همه چیز میره بالا.در کوتاه مدت سود خوبی داره ولی در دراز مدت تبعات جبران نشدنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اف بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمول حساب خودرو قیمت تمام شده کارخانه برای گران ترین خودرو داخلی پانزده میلیون تومان اما اما بعدش چهل میلیون فساد سیستم بیست میلیون حق فلان ارگان سی میلیون فلان ارگان بیست میلیون فلان ارگان پنجاه میلیون برای باز سازی ؟؟؟؟؟؟بیست میلیون فلان ارگان خدا ازتون نگذره حکومت اسلامی حکومت اسلامی که چهل سال پیش می‌گفتید این بود
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا شاهده همه در فشارن،جوونا از همه بدبخت ترن
خدا ازشون نگذره غرور این مردمو شکستن
Germany
بنده خدا
۱۲:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این همه آشفته‌ گی درقیمت خودرو کار سازمان خیانت به مصرف کننده ‌شورای رفاقت وویلا نشین های اقتصادی وسرمایه داران بی ایمان است ‌و عوامل پشت پرده ....مثل نمایشگاه داران که با سازمان های متولی صنعت خودرو درشب نشینهای دورهمی تعیین قیمت می کنند..لعنت خدا ورسول خدا وائمه برشما باد. وعجل فرج وای بر دروغگویان وریاکاران
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خاککککککککککککک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سازمان حمایت از خودروسازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس فرمول هم داره،خیلی جالبه
تا چند روز پیش میگفتن بازار دست دلال هاست حالا واسش فرمول هم اختراع کردند #نسل سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسم سازمان اشتباهی است. صحیحش اینه:
سازمان حمایت از دلالیسم و تولیدکننده.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید اسم این سامان عوض شود و نوشته شود سازمان حمایت از تولیدکنندگان. و حرفی از مصرف کننده نیاورند. اگر درخواست خودرو از کارخانه زیاد است فقط و فقط به خاطر دلال بازی یک عده است که برای سرمایه گزاری خرید میکنند نه برای مصرف.
ازین به بعد به جای سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ذکر کنید:
"سازمان حمایت از سرمایه گذاران در خودرو و تولیدکنندگان" و نوشته شود سازمان له کننده مصرف کننده.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک عده که برای سرمایه گزاری خرید میکنند ? کیا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۲:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فکر کنم شما هم جمعه صبح میخوایید خبر دار بشید
منتظر چی باشیم الان پراید رو 90 میلیون تومنه
بقیه اجناس رو نگو .....
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۴:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه چی گران هست حتی مواد خوراکی هم خیلی هاشون دو برابر شده به کجا داریم‌ میریم ما ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا این تخمهای دو زرده تون رو میشه کنین قیمت جون آدمیزاد خیال همه رو راحت کنین
خجالت بکشین تو رو بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت خدابرهررانت خوارودلال خون مردم رامیمکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم بر متولیان امر بازرسی و حمایت از مصرف کننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر خودرو سازان داخلی و حامیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشینو تیکه تیکه وقطعه قطعه جم میکنن خیلی ازکارخونه پایین تر درمی‌آید،اونمازقطعه ای که گرونتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی اون شخصی که با هزار آرزو خودرو ثبت نام کرده رو می خواین کاری بکنین که دیگه همون خودرو هم نتونه تحویل بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای محترم با این وضعیت تحریم و فشارهای مالی چطور انتظار دارید چیزی ارزون بشه .ماشین بالا بره قطعات هم بالا میره. کرایه ها همه چیز گرون میشه .تنها راه ان وارد کردن خودروهای ارزان مثلا از هند یا ترکیه است.خودرو سازهای ما به فکر مردم نیستند.ما الان در جنگ اقتصادی هستیم.باید همه به فکر مردم باشند.نه ثروت میلیاردی.همه باید کمک کنیم. به خدا پناه میبرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا یه سوال؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این طرف رییس ایران خودرو 12 پروژه داده برای کاهش قیمت بعد شما از این ور درمورد افزایش قیمت صحبت می کنین یه کسی این وسط داره دروغ میگه یا شمایید یا رییس ایران خودرو روحانی هم که جمعه می فهمه بس کنین ملت دیگه خسته شدن ملت ارث بابا هیچ کدوم نیست که ..ملت دیگه ضعیف شده هیچ کدوم مرهم نیستین برای مردم همیشه زخمید .... یه روزی از این ....
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تیتر عالی بود !!! از این گرونتر مگه داریم ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگرمثل سابق تاریخ تولید خودرورابه اتاق یاموتورآن حک کنند احتگارخودروکم می شود.وبرکاهش قیمت تاثیردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این وزیر صنعت ابله و الاغ نمی تونه فارسی رو درست صحبت کنه پدر مردم رو در آورده با این سیاست های غلطش و ففقط به فکر بالا بردن قیمت هاس مملکت هم بی صاحبه حداقل از قوه قضاییه کمک بگیرید
چطور قرار حقوق کارمن 15 درصد افزایش پیدا کنه ولی قیمت خودرو 50 تا 60 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای بابا زمانیکه میگفتن فعلا ماشین نخرین بزارید خودرو سازها کوتاه بیان و قیمت ثابت بشه کسی گوش نکرد و تا دولت یه وام انداخت جلو همه حمله کردن.بقیه هم سوء استفاده کردن.خیلیا گفتن که با این کار پراید بی ارزش که اونموقه 20 میلیون هم پولش نبود میکشه به 60 میلیون نخرید، ثبت نام نکنید.اما کو گوش شنوا.حالا باید به همون ماشین 80 میلیون پول بدن تازه کلی هم تو سرشون میزننو با منت میدن.حداقل من وجدانم راضیه که نخریدم و با این قیمتا هم نمیخرم.در ضمن الان بدون ماشین بودن بیشتر می ارزه تا این که همش پول بیمه و لاستیک و استهلاک ماشین رو بدی.الان با آژانس راحت تر میشه همه جا رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اسم این سازمان را حمایت از مصرف کنندگان گذاشته اند درحالی که فقط از منافع شرکتها و تولید کنندگان دفاع میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
پراید تا دو ماه دیگه می شه ۴۰۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب چیه ما ماشین 400 تومنی سوار میشیم تو دلموم فک میکنیم ماشین روز کره ایه سواریم
Iran (Islamic Republic of)
بی غم
۱۰:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها چیزی که ارزونه پول ملی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فساد اختلاس بلای جان مردم .؟...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی هیچ کس تو این مملکت نیست که یه فکری به حال صنعت خودروسازی ما بکنه هرجوری بخوان دارن با جون مردم بازی میکنن روز به روز کیفیت ماشین ها میاد پایین و قیمت ها میره بالا هیچکس هم جوابگو نیست.. جالبش اینجانست که این کارشناس میگه بخاطر کنترل بازار قیمتها باید بره بالا واقعا مسخرست.. مسئولین باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم تمنا دارم این موضوع رو از طریق قوه قضاییه پیگیری کنید.. تروخدا به فکر ما جوونها هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
رهبری چرا ورود نمیکنند به این موضوع که خون مردم و تو شیشه کردن
۱۲
آخرین اخبار