بر اساس اعلام نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰، دانشگاه کاشان در دومین سال متوالی در میان اثرگذارترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید منعم زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه دانشگاه کاشان برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در نظام رتبه بندی روند نمایه شد، اظهار داشت: آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی از جمله مهمترین محور‌های ارزیابی این نظام رتبه بندی است.

او با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی در سال ۲۰۱۹ حائز رتبه ۶۵۴ جهانی شد، ابراز داشت: با همت و تلاش اساتید، پژوهشگران و دانشجویان، دانشگاه کاشان توانست امسال با کسب امتیاز کلی ۳۸.۶ در جایگاه ۶۱۴ دانشگاه‌های جهان قرار گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه رتبه این دانشگاه در نظام رتبه بندی روند نسبت به سال گذشته ۴۰ پله ارتقا یافته است، تصریح کرد: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی در بین دانشگاه‌های جامع کشور توانست در سال ۲۰۲۰ بعد از دانشگاه تهران، اصفهان و شهید بهشتی رتبه چهارم را به دست آورد.

او با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان در بین تمام دانشگاه‌های ایران در این نظام رتبه بندی در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب رتبه نهم شد، خاطرنشان کرد: از مهمترین مزایای این نظام رتبه‌بندی، ارزیابی دقیق دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف و اعلام امتیاز و رتبه به تفکیک شاخص است.

منعم زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس اعلام نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰، دانشگاه کاشان در دومین سال متوالی در میان اثرگذارترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت، بیان داشت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های اثرگذار تایمز، در بازه رتبه‌ای ۶۰۱+ جهان و پنجم در میان دانشگاه‌های کشور و چهارم در میان دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه رتبه بندی تأثیرات دانشگاه‌ها برای اولین بار سال ۲۰۱۹ از سوی نظام رتبه بندی بین المللی تایمز انجام شد، یادآور شد: تایمز در این رتبه بندی دانشگاه‌ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند. اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ مورد است که مؤسسه تایمز برای این رتبه بندی از آن‌ها استفاده کرده است.

 

استخراج نانو صفحات کربن فعال از زغال‌سنگ

 

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان همچنین با اشاره به اینکه هیدروژن یکی از پاک‌ترین منابع انرژی دنیاست، افزود: پژوهشگران و محققین دانشگاه کاشان توانستند با استفاده از استخراج نانو صفحات کربن فعال از زغال سنگ، ذخیره هیدروژن را با استفاده از زغال سنگ مورد بررسی قرار دهند.

او با اشاره به لزوم حفظ منابع سوخت‌های فسیلی در جامعه و همچنین حفظ محیط زیست گفت: استفاده از سوخت‌های پاک همچون هیدروژن می‌تواند عامل مهمی در جایگزینی سوخت‌های فسیلی باشد.

منعم زاده تاکید کرد: این طرح توسط سعید معصوم عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان با همکاری دیگر محققین و دانشجویان دانشگاه کاشان انجام شده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.