رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ تن گندم بذری در ۲ هفته گذشته توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: از آغاز خرید گندم مازاد بر مصرف گندم کاران جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون بیش‌از هفت هزار و ۹۵۵تن گندم به دولت تحویل داده‌اند.

او  ارزش گندم تحویلی به دولت را بیش‌از ۱۹۸میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از نیمه دوم فروردین امسال تاکنون کار برداشت گندم در سطح ۹هزار هکتار از گندمزار‌های شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، راسک، دلگان، سیب و سوران و سراوان به اتمام رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال سه هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری و آماده سازی برای کشت در سال زراعی بعدی را از کشاورزان استان خریداری کنیم.

او  نرخ تضمینی خرید گندم را به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و پیش بینی کرد: کشاورزان این استان بیش‌از ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به دولت تحویل دهند.

زورقی افزود: با هدف حمایت و تشویق کشاورزان به منظور تامین بذر موردنیاز برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان ۸۵۷ تن بذر از ۶ استان وارد و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.

او  گفت: پارسال ۳۲هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت.

رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کشاورزان این استان پارسال ۱۷هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را تحویل سیلو‌های گندم داده‌اند.

اوعمده ارقام کشت شده گندم در سیستان و بلوچستان را شامل ارقام افق، نارین و چمران ۲ عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار