معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه‌ای روند اجرای پروژه‌های زیرساختی و تجهیزاتی و مراحل تکمیل و اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را بررسی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمد رضا اله یار، عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اهمیت سواحل مکران در توسعه محور شرق و تکمیل زنجیره حمل و نقل، اتمام فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی و آغاز عملیات فاز دوم و همچنین تامین تجهیزات استراتژیک این بندر را از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر چابهار در سال جهش تولید اعلام کرد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص پروژه‌های اصلی در راستای اجرای جهش تولید توسط سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار یکی از هشت پروژه مهم در راستای جهش تولید بوده که گزارش روند اجرای آن هر دو هفته به دولت رسانده می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تامین تجهیزات استراتژیک بندر چابهار گفت: از ۸۳ دستگاه تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری پیش بینی شده برای کل بنادر، بخش عمده‌ای با اولویت به بندر چابهار اختصاص خواهد یافت.

اله یار از دیگر پروژه‌های مهم و در دست اقدام سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر چابهار را؛ راه اندازی ایستگاه مرکزی VTS، راه اندازی رادار هواشناسی، احداث دو باب انبار چندمنظوره کالا و عملیاتی نمودن پکیج تعامل شهر -بندر و تسریع در اجرای عملیات آزادراه درب شرقی بندر شهید بهشتی عنوان کرد.

او  افزود: مناقصات سرمایه گذاری برای ۸دستگاه گنتری کرین و ۲۰ دستگاه ترانستینر در دست اجراست که با تأمین این تجهیزات به بخش‌های تولیدی و تجهیزاتی کشور کمک خواهد شد.

اله یار با اشاره به این که بندر چابهار رتبه اول بین بنادر کشور را در خصوص تعامل بین شهر و بندر دارد عنوان کرد: بندر چابهار بعنوان اولین بندر کشور می‌باشد که طرح جامع آن در کمیته DSS تصویب و مراحل پایانی آن در حال انجام است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اهمیت اتصال چابهار به سامانه PM کشوری گفت: بمنظور اطلاع بنادر کشور از قطعات یدکی مورد نیاز سایر بنادر و رفع ایراد تجهیزات استراتژیک در کوتاهترین زمان، این سامانه عملیاتی گردیده که از نقاط قوت این سامانه ایجاد یک بانک اطلاعاتی قوی قطعات یدکی در سازمان و تسریع در تعمیر و افزایش سطح آماده بکاری تجهیزات می‌باشد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام عالی وزارت، تجهیزات هواشناسی خریداری گردیده و پس از مکان نمایی درست و تحویل زمین مورد نیاز، این تجهیزات در شهر چابهار نصب می‌گردد که می‌تواند در پیش بینی دقیق شرایط جوی و طوفان‌های حاره‌ای کمک شایانی نماید.


بیشتر بخوانید:  چابهار یکی از استراتژیک ترین نقاط دنیاست

کشتی‌های حامل کالای اساسی از چه کشور‌هایی به بندرچابهار می‌آیند؟

تراز مثبت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی نسبت به پیشرفت برنامه ای


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.