رشد اقتصادی انگلیس در سایه شیوع ویروس کرونا در این کشور ۷ درصد سقوط کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی شیوع ویروس کرونا در انگلیس و توقف فعالیت‌های اقتصادی در این کشور، رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم سال جاری میلادی روند نزولی در پیش گرفته است.

بررسی کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد در سه ماه دوم سال جاری میلادی، اقتصاد انگلیس در سایه شیوع کرونا ۷ درصد سقوط کرده است.

به عقیده کارشناسان، شاخص این رکود از ماه آوریل آغاز شده و با گذشت زمان عمیق‌تر نیز شده است. بخشی از نزول اقتصاد انگلیس به دلیل کاهش خرده فروشی و توقف خوداشتغالی بوده است که این امر می‌تواند بر تولید ناخالص داخلی نیز اثر منفی داشته باشد.

داده‌های آماری از فعالیت‌های اقتصادی در ماه آوریل (فروردین) نشان می‌دهد فعالیت بخش خدمات انگلیس به دلیل شیوع کرونا به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۹۶ رسیده است. رشد اقتصادی در ماه آوریل به ۱۳.۴ درصد رسید که این آمار در ماه مارس ۳۴.۵ بود.

بنابر تازه‌ترین اطلاعات دفتر آمار ملی، انگلیس امروز (سه‌شنبه) (۵ می) با مجموع ۲۹ هزار و ۶۴۸ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ از ایتالیا پیشی و در صدر کشور‌های اروپایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار