رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مجموع موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در بیماران بستری و سرپایی استان تاامروز 16 اردیبهشت ماه به ۷۴۳ مورد رسیده است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  از ابتدای شروع بحران تا صبح امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه مجموع موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در بیماران بستری و سرپایی استان به ۷۴۳ مورد رسیده که ۵۱۲، ۱۵۳ و ۷۸ نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌ها علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند.

او افزود:  ۲۴۳۳ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که خوشبختانه ۲۰۵۵ نفر از این عزیزان ترخیص شده اند.

 از مجموع بیماران تنفسی که در بیمارستان‌ها بستری شده اند متاسفانه ۲۴۹ نفر فوت کرده اند که نتیجه آزمایش اختصاصی کرونای ۵۵ نفر از متوفیان مثبت، ۱۲۲ نفر منفی و ۷۲ نفر نیز مشکوک بوده اند.

 از مجموع ۲۰۵۵ بیمار تنفسی ترخیص شده، آزمایش اختصاصی PCR کووید-۱۹ در ۳۵۲ نفر مثبت، ۱۰۴۵ نفر منفی و ۶۵۸ نفر نیز مشکوک به کرونا بوده اند.

 هموطنان عزیز و فعالان رسانه‌ای توجه داشته باشند که اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان‌ها به معنای رفع خطر نیست و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری هوشمند توسط مردم امکان برگشت به وصعیت زرد و یا حتی قرمز هم وجود دارد.


بیشتر بخوانید :  ️افزایش آمار مبتلایان به کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان / شهروندان هشدارها را جدی بگیرند

️موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا درسیستان و بلوچستان به ۶۹۴ نفررسید


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار