قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حمایت روانی و مالی از خانواده‌های متوفیان ناشی از این بیماری توسط نهاد‌های حمایتی ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر شاپور بدیعی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از بیماران بهبود یافته دچار آسیب‌های جسمانی و مالی شده‌اند که لازم است خانواده آنان و همچنین خانواده متوفیان با نهاد‌های حمایتی زیرپوشش و حمایت‌های روانی و اجتماعی قرار گیرند.

او افزود: اسامی بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری یا در نقاهتگاه‌ها دوران بهبودی را طی کرده‌اند برای بررسی و حمایت به صورت هفتگی به کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: باید با هم اندیشی و همفکری میان نهاد‌های مرتبط تصمیم‌گیری‌های لازم متناسب با شرایط استان و به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران بهبود یافته انجام شود.

ارائه بسته های حمایتی به خانواده متوفیان کرونایی

دکتر علی طالبی مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: اسامی متوفیان ناشی از کرونا برای بررسی و ارائه بسته‌های حمایتی به خانواده آنان به مرکز بهداشت استان اعلام می‌شود.
 

بیشتر بخوانید: چگونه تسلی بخش بازماندگان متوفیان کرونایی باشیم؟

او افزود: در مرکز بهداشت استان، خانواده متوفیان بر اساس شرایطی که دارند سطح‌بندی شده و برای پیگیری به مددکاران معرفی می‌شوند و با هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز برای ارائه بسته‌های حمایتی هماهنگی می‌شود.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت خانواده متوفیان برای مقابله با بحران مورد حمایت‌های روانپزشکی نیز قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.