یک بانک خصوصی طی مراسمی تعداد ۳۵۰ هزار ماسک N۹۵ به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اهدای ۳۵۰ هزار ماسک N۹۵ توسط یک بانک خصوصی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: کشور‌های پیشرفته در زمینه کرونا موفق عمل نکرده اند و این امر نشان دهنده توانمندی‌های پایه‌ای کشور در حوزه درمان است. این بانک در رابطه با مسئولیت‌های اجتماعی برنامه‌های جدی داشته است و هر ساله عملکرد گزارش مسئولیت‌های اجتماعی را نیز منتشر می‌کنیم.

او افزود: در زمان وزیر سابق بهداشت توافق کردیم که در ۷ نقطه کشور، ۷ شهرک سلامت هر کدام با یک بیمارستان هزار تختخوابی تاسیس کنیم،همچنین در هر شهرک، دو هتل ۵ ستاره به عنوان پشتیبان بیمارستان شروع به کار خواهد کرد.

قاسمی یادآوری کرد: دانشکده علوم پزشکی نیز توسط این بانک برای تقویت امکانات سرمایه انسانی حمایت می‌شوند. بنا به تشخیص وزارت بهداشت برای شهرستان‌های هدف مانند شهرستان قم ؛ بیمارستانی در این استان در حال ساخت است.


بیشتر بخوانید: شاید هرگز واکسنی برای کرونا ساخته نشود


او تصریح کرد: در سایر شهرستان‌ها مثل مشهد، قزوین، کرج، اهواز و تهران به دنبال ساخت بیمارستان‌هایی با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تختخوابی هستیم. مسئولیت ساخت ۳۰ مدرسه که سال گذشته در سیل از بین رفت را کاملا بر عهده گرفتیم که تعدادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده است و تعدادی هم طی ماه‌های آینده ساخته می‌شود. در ساخت کتابخانه در مناطق محروم کشور و بحث‌های فرهنگی نیز اقداماتی انجام داده ایم.

قاسمی گفت: مقرر شد تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، مجهز به تجهیزات مورد نظر وزارت بهداشت شوند و وزارت بهداشت این تجهیزات را تقسیط و توزیع کند. امیدواریم توفیقات در زمینه شکست کرونا هم ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه ایرانی‌ها در مقایسه با تمام ملیت‌ها سرآمد هستند، اضافه کرد: این بانک برای کمک مالی برای ساخت واکسن کرونا آمادگی کامل را دارد.

تجهیزات پزشکی مناسب، قوت قلبی برای کادر درمانی

در ادامه علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: حماسه جدیدی در عرصه ارائه خدمات پزشکی از زمان شیوع کرونا در کشور شکل گرفته است. امروز جامعه پزشکی ما تابلوی نوینی در رشادت در خدمات رسانی را به تصویر کشیده اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: خوشبختانه کادر بهداشتی کشور کارنامه قابل دفاعی در مقابله با این بیماری دارد. ویروس کرونا  در بطن زندگی مردم با فراز و فرود‌هایی حضور خواهد داشت. این بیماری می‌تواند اثرات گوناگونی در زندگی مردم داشته باشد.

زالی ادامه داد: از این به بعد دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌توانند بر اساس میزان مشارکت در حل و فصل مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی رتبه بندی بشوند. در فصل جدید مدیریتی در کشور معیار‌ها برای سنجش مدیریت مختلف در بخش‌های عمومی و خصوصی و ... معیار جدید مسئولیت پذیری اجتماعی نیز خواهد بود.


بیشتر بخوانید: انجام روزانه ۴۰۰ هزار تست کرونا در یک شرکت دانش بنیان/ صادرات کیت آنتی بادی کووید ۱۹ به آلمان و ترکیه


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان کرد: در دوران بحران کرونا سختی‌هایی داشته ایم، ولی در کنار این نکات تلخ، مسائل شیرینی مثل همبستگی‌های اجتماعی، ایجاد انسجام در بین گروه‌های مردمی را نیز شاهد بوده ایم. نکته‌ای که در این دوران باید به آن توجه کرد بحث خلاقیت و نوآوری است؛ یعنی در سایه کرونا جوانان دست به اقدامات نوآورانه بزنند.

او تاکید کرد: نظام‌های اقتصادی و مالی کشور نیز در این مسیر خیلی مشارکت کردند، ولی عمدتا مشارکت حمایتی و لجستیکی همیشه شکل غیرمستقیم داشته است، ولی اقداماتی مثل مشارکت یک بانک برای ساخت بیمارستان، مدل متفاوتی از حمایت از سیستم سلامت است. این سرمایه گذاری‌ها منتج از مسئولیت اجتماعی است. این حمایت‌ها دفاع از تیم پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا است. در مبارزه با کرونا یکی از مهمترین فاکتور‌ها این است که تیم پزشکی احساس خطر نکند و تجهیزات پزشکی مناسب، قوت قلبی برای کادر درمانی است.

زالی در ادامه از ایجاد گرنت پزوهشی در حوزه فناوری‌های نوین استقبال کرد و گفت: می‌توان این گرنت را ایجاد و یک بانک به عنوان یک بخش علمی و تحقیقاتی از آن حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار