معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان گفت: برگزاری هرگونه اجتماع در مساجد،حسینیه‌ها و اماکن متبرکه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا همچنان ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،بتول سعیدی‌زاده معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان روز سه‌شنبه گفت: یکی از اولویت‌های اسلام حفظ جان انسان‌ها است و در این شرایط از افراد متدین و مومن توقع بیشتری می‌رود تا دستورالعمل های بهداشتی لازم را رعایت و دیگران را نیز به همکاری تشویق کند.

او افزود:برگزاری هرگونه مراسم مذهبی مرتبط با این ایام در مساجد و حسینیه‌ها و منازل ممنوع و از بخشداران اروندکنار و مرکزی آبادان در روستا و اداره‌های تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و او امور خیریه در شهر آبادان خواسته شده تا نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان گفت:انتظار می رود هیات امنای مساجد و امامان جماعت مساجد همکاری جدی در این خصوص داشته باشند و مردم را همچنان به رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن تشویق کنند.

سعیدی‌زاده با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در آبادان هنوز مهار و کنترل نشده است اظهار داشت: همه باید همچنان با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت هوشمند رعایت کنیم.

او با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی برای آغاز فعالیت‌ باید بارکد سامانه سلامت وزارت بهداشت را در محل کار نصب و نکات بهداشتی را  رعایت کنند افزود: اتاق اصناف شهرستان آبادان ضمن اطلاع رسانی در این خصوص بازرسی بیشتری داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان گفت:همچنین قهوه‌خانه‌ها، استخرها و باشگاههای ورزشی براساس نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان تعطیل هستند.

۲ هزار حسینیه و ۲۰۰ مسجد در شهرهای آبادان، چوئبده  و اروندکنار وجود دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.