مدیر درمان تامین اجتماعی بیمارستان شهدای کارگر یزد همزمان با شانزده اردیبهشت روز جهانی ماما از ماما‌های این بیمارستان تجلیل کرد.

ماما‌های بیمارستان شهدای کارگر یزد تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد حسین توحیدی فر مدیر درمان تامین اجتماعی یزد همزمان با شانزده اردیبهشت روز جهانی ماما از ماما‌های بیمارستان شهدای کارگر تجلیل کرد.

او در این مراسم، ماما را یکی از خاص‌ترین حرفه‌های پزشکی عنوان کرد و افزود: یک ماما باید در یک زمان به دو نفر خدمات رسانی کند و این یکی از ویژگی‌های شاخص شغل مامایی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد در ادامه ماما را به بندبازی تشبیه کرد که موظف است روی خط تعادل به طوری که هیچ صدمه‌ای به مادر و نوزاد وارد نشود به مسیر خود ادامه دهد.

او دقت، مهارت، وقت شناسی و مهربانی را از خصوصیات‌های لازم برای هر ماما دانست.

توحیدی فربا توجه به اینکه استان یزد مرجعی برای استان‌های جنوب شرقی کشور در زمینه پزشکی است، گفت: ماما‌های ماهر و خوبی در استان مشغول به کار هستند و به مادران خدمت رسانی می‌کنند.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) مامایی، مرگ و میر مادران و نوزادان را بیش از ۸۰ درصد و زایمان زودرس را تا ۲۴ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار