رئیس پارلمان عراق با اعلام اینکه داعش خطری برای جهان است تاکید کرد بغداد به تنهایی قادر به تحمل تبعات و هزینه مقابله با این گروه تروریستی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، در مصاحبه با شبکه ماهوار‌های «الشرقیه» اعلام کرد کشورش نمی‌تواند هزینه مقابله با گروه تروریستی داعش و پیگرد عناصر وابسته آن را به تنهایی متحمل شود.

او گفت تشکیل نشدن دولت جدید باعث متوقف شدن حمایت‌های بین‌المللی ارائه شده به عراق خواهد شد.

رئیس پارلمان عراق افزود علت تحرکات تروریستی اخیر، نبود تلاش اطلاعاتی بین‌المللی است.

الحلبوسی تاکید کرد پارلمان اوایل سال جاری بود که در مصوبه‌ای از دولت خواست به حضور نظامی خارجی‌ها در عراق پایان دهد و در پی آن نیرو‌های گروه موسوم به ائتلاف بین‌المللی از برخی از پایگاه‌های نظامی خود خارج شدند.

او در ادامه داعش را خطری برای جهان دانست و گفت ائتلاف بین‌المللی از قدرت و تجربه مقابله با داعش و پیگرد عناصر آن برخوردار است.

رئیس پارلمان عراق گفت: ما به تنهایی قادر نیستیم تبعات و هزینه مقابله با داعش و پیگرد عناصر وابسته به آن را تحمل کنیم. جامعه بین‌المللی در معادلات عراق مهم است و اگر در تشکیل دولت جدید موفق نباشیم، حمایت بین‌المللی از عراق نیز متوقف خواهد شد. عراق به علت کاهش شدید بهای نفت، از وضع اقتصادی خطرناکی رنج می‌برد. ‎

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
دعا کنید محتاج اهل کافر نشود تا به کشور و مردم خیانت کنید
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۴:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حمایت بین‌المللی از عراق متوقف شود . به نفع عراق است . آخر کدام حمایت یا اینکه امریکایی هستید . یا اینکه نمی فهمید . حمایت بین المللی امریکایی موجب تقویت وپرورش داعش شد . میخواهند حشد شعبی نباشد . امریکا برعراق حکومت کند . اگر عرضه داشتید امریکارا بیرون میکردید . حشد شعبی کار داعش امریکایی را تمام میکرد . اکنون امریکا تمام امکاناتش را در اختیار داعش گذاشته که توسط افراد مانند تو ملت عراق را فریب دهد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
عراق و سوریه باید متحد شوند .داعش و امریکا از کشورشان بیرون کنند.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب آقای الحلبوسی: چرا؟ به دشمن کشورتان خط و چراغ سبز نشان می دهید تا حشدالشعبی هست و تا محور مقاومت و فرماندهان عالیرتبه آن دست در دست هم داشته باشند نه داعش ونه آمریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.........
آخرین اخبار