دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران پائین آمدن سن اعتیاد را نگران کننده خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پایین آمدن سن اعتیاد و دسترسی به مواد مخدر صنعتی نگران کننده است، گفت:با ارائه آموزش‌های مناسب و معرفی خطرات، مضرات و عواقب مواد مخدر همه دانش آموزان باید در مقابل ویروس اعتیاد واکسینه شوند.

او افزود: آموزش و پرورش با اجرای طرح یاریگران زندگی در سه حوزه معلمان و مربیان، دانش آموزان و خانواده محور اصلی برنامه‌های پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

مظفری ارتقای مهارت‌های روانی و اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، رصد سلامت روانی، شناسایی مخاطرات تهدید کننده و توجه به اوقات فراغت دانش آموزان را از اقدامات مهم در راستای طرح یاری گران زندگی اعلام کرد و گفت: با نگاه مثبت آموزش و پرورش و استفاه از ظرفیت خانواده‌ها می توان همه مدارس را به کانون مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرد.

سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: ۸۰۰ مدرسه با ۴۰ هزار دانش آموز پارسال تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند و در سال تحصیلی جدید این طرح در بیش از ۶۰ درصد مدارس استان اجرایی خواهد شد.

او افزود: ظرفیت خانواده و اولیاء دانش آموزان بستر عظیم و بی بدیلی برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا از فرصت آموزش خانواده حداکثر بهره و استفاده را ببریم.
 

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.