آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اجرای طرح شاد رتبه برتر و در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیین بزرگداشت مقام معلم در اداره کل آموزش و پرورش با حضور فرمانداران، روسای آموزش و‌پرورش شهرستانها، نمایندگان معلمان، انجمن‌های اولیاء و مربیان و بازنشستگان به صورت ویدئو کنفرانس  در حال برگزاری است. 

بر اساس گزارش ارائه شده، آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اجرای طرح شاد رتبه برتر و در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

استاندار کرمانشاه در این مراسم  با بیان اینکه معلمان آموزش دهنده آشنایی هستند گفت: طبق بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری مسئولیت بزرگ در آینده  بر عهده  جوانان است و آن ها نیازمند تقویت اعتماد به نفس هستند و معلمان زحمتکش  می توانند جوانانی با انگیزه و اعتماد به نفس و با اعتقاد تربیت کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرونا خسارت زیادی را به بخش‌های مختلف وارد آورده، گفت: باید از حالا به فکر مرحله پساکرونا باشیم.

هوشنگ بازوند  گفت: در حال که کرونا هنوز تمام نشده و در مرحله مدیریت بیماری هستیم و چه بسا چند ماه و یا حتی یک سال دیگر درگیر این بیماری باشیم، ستاد پساکرونای استان فعالیت خود را شروع کرده است.

او ادامه داد: کرونا چالش‌هایی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی بوجود آورده که باید با این چالش‌ها مبارزه کنیم، در غیر اینصورت خسارات سنگین تری به بار خواهد آورد.

استاندار کرمانشاه سپس اشاره‎‌ای هم به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان از زمان شیوع بیماری داشت و گفت: از ابتدای شیوع بیماری نقشه راهی را برای مقابله با آن در استان تهیه کردیم که بر اساس آن باید هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی مهیا می‌کردیم و روزانه ۳۵۰ هزار عدد ماسک و مواد ضدعفونی کننده کافی در استان تهیه می‌شد.

او اضافه کرد: هم اکنون از نظر تولید مواد ضدعفونی کننده به جایی رسیده ایم که حتی توان صادرات داریم و در حوزه تولید ماسک هم اگرچه به عدد ۳۵۰ هزار ماسک نرسیده ایم، اما هم اکنون روزانه ۱۲۰ هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود.

بازوند با اشاره به فراهم کردن ۳۸۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی در استان کرمانشاه در روز‌های اول مقابله با بیماری، گفت: تاکنون و در اوج شیوع بیماری در استان تعداد تخت اشغال شده استان ۱۹۸ تخت بوده و امروز هم بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ بستری داریم که خوشبختانه روند بستری‌ها نسبت به ترخیصی‌ها کاهشی است.

بازوند با اشاره به نزولی شدن سیر بیماری در استان، گفت: این موضوع به هیچ عنوان به معنای پایان کرونا نیست و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را برای مقابله با شیوع بیماری رعایت کنند.

او گفت: اگرچه هم اکنون در استان هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا نداریم و وضعیت دو شهرستان استان کرمانشاه هم سفید است، اما در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال اوج گیری بیماری و چه بسا قرمز شدن وضعیت تمامی شهرستان‌های استان دور از انتظار نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون در استان کرمانشاه بین ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم در حوزه مدیریت بیماری پای کار هستند، گفت: انتظار داریم برای مهار بیماری آن ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر هم با بقیه همراه شوند.

او در ادامه با اشاره به ورود خوب استان کرمانشاه در حوزه غربالگری برای مقابله با شیوع کرونا در مرحله اول، گفت: در مرحله دوم غربالگری که ۶۰ درصد کار آن در استان انجام شده به دنبال ویروس می‌گردیم، به این معنا که مدافعان سلامت با مثبت شدن تست کرونای یک بیمار به سراغ خانواده او رفته و تمام افراد مرتبط با او را رصد می‌کنند.

بازوند اشاره‌ای هم به ورود خوب خیرین استان کرمانشاه در حوزه کمک به آسیب دیدگان از کرونا در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه داشت و گفت: تاکنون ۷۰میلیارد تومان از سوی خیرین استان کرمانشاه به آسیب دیدگان از کرونا کمک شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تبریک روز معلم به همه فرهنگیان استان اظهار کرد: معلم‌ها مروجان دانایی هستند که نقش مهمی را در توسعه جامعه دارند.

بازوند با اشاره به رسالت خطیر معلم‌ها در آموزش به ویژه در دوران کرونا، گفت: معلم‌ها همچنین در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در آن به نقش مهم جوانان تاکید فراوان شده، نقش مهم و اثرگذاری دارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.