نیرو‌های امنیتی ونزوئلا دو نفر از شهروندان آمریکا را که در عملیات نظامی اخیر این کشور علیه مادورو مشارکت داشتند، بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، دوشنبه از بازداشت دو تبعه آمریکایی که در عملیات نظامی اخیر علیه او مشارکت داشتند، خبر داد.

او که در تلویزیون دولتی صحبت می‌کرد در این خصوص گفت نیرو‌های امنیتی ۱۳ «تروریست» را بازداشت کرده‌اند که متهم هستند با هماهنگی واشنگتن در طرحی که قرار بود از طریق ساحل کارائیب وارد این کشور شوند و او را سرنگون کنند، همکاری داشتند.

بنا به گفته مقامات ونزوئلا، در عملیات نظامی مذکور، هشت نفر کشته و تعدادی نیز بازداشت شدند.

مادورو در این برنامه تلویزیونی گذرنامه‌ها و سایر کارت‌های شناسایی این دو تبعه آمریکایی را به دوربین نشان داد و گفت نام آن‌ها «آریان بِری» و «لوک دِنمان» است و اکنون در بازداشت به سرمی‌برند. به گفته مادورو، آن‌ها به طور مستقیم با «جردن گودریو» نظامی سابق عضو نیرو‌های ویژه آمریکا، کار می‌کردند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه اضافه کرد «آن‌ها در حال قهرمان‌بازی بودند». او تاکید کرد که مقامات ونزوئلا این عملیات را در همان مراحل اولیه خنثی کردند.

بازداشت دو تبعه آمریکا که در علمیات ترور مادورو مشارکت داشتند + تصاویر

گودریو نیز در یک گفت‌وگو تلفنی با رویترز در روز گذشته خود را فرمانده ماموریت نظامی علیه مادورو معرفی و تایید کرد که این دو نفر بازداشت شده نیز در آن عملیات مشارکت داشتند. او گفت «آن‌ها با من کار می‌کردند. آن‌ها افراد من بودند».

بازداشت دو تبعه آمریکا که در علمیات ترور مادورو مشارکت داشتند + تصاویر

با این حال، وزارت امور خارجه آمریکا تا کنون واکنشی به این بازداشت‌ها نشان نداده است و مقامات آمریکایی نیز منکر هرگونه مشارکت دولت این کشور در عملیات نظامی علیه مادورو شدند.

یکشنبه وزارت کشور ونزوئلا از ناکام گذاشتن یک عملیات نظامی و افرادی که قصد داشتند از طریق دریای کارائیب وارد این کشور شوند خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیاد عملیات خلیج خوک ها و عملیات های علیه ویت کنگها در ویتنام و حمله به طبس افتادم راستی همین چند وقت پیش بود که آمریکائیها در مقابل سپاهیان ایران اسلامی زانو زدند و اشک میریختند که ما را نکشید اگر نیکلاس مادورو و ملت غیور ونزوئلا راه و رسم مقاومت و محور مقاومت را یاد بگیرند و الگوی خود قرار دهند بطور مسلم امپریالیسم آمریکا را در آمریکای لاتین به زانو در خواهند آورد.................
آخرین اخبار