سازمان حمایت از کودکان ملل در گزارشی اعلام کرد سال میلادی گذشته در رکوردی بی‌سابقه ۱۲ میلیون کودک به جمع آوارگان اضافه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، یونیسف در گزارشی جدید اعلام کرد تعداد کل کودکانی که در کشور‌های خود آواره شده اند، به ۱۹ میلیون نفر رسیده است. بر اسا این گزارش، در سال میلادی ۲۰۱۹ رکورد بی‌سابقه‌ای ثبت شد و ۱۲ میلیون کودک به علت جنگ و خشونت به جمع آوارگان اضافه شدند.

سازمان حمایت از کودکان ملل متحد در این گزارش آورده است: از ۱۲ میلیون کودکی که سال گذشته آواره شدند، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به علت جنگ و خشونت و ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به علت حوادث طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده است.

این سازمان در خصوص حساسیت این گروه در مقابل شیوع ویروس کرونا هشدار داد و گفت: بیشتر این کودکان آواده در اردوگاه‌ها و مراکز اقامت موقت هستند که شرایط بهداشتی و درمانی مناسبی ندارد و غالبا نمی‌توانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و این مسائل باعث شده این قشر بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند.

«هنریتا فور»، مدیر اجرایی یونیسف، می‌گوید: هنگامی که بحران جدیدی مثل کووید ۱۹ ظهور پیدا می‌کند، کودکان ضعیف‌ترین قشر در مقابل آن‌ها هستند و باید شرکا و دولت‌ها با یکدیگر برای حفظ سلامت، آموزش و حمایت از آنان همکاری و فعالیت کنند.

همچنین در این گزارش عنوان شده است کودکان آواره در معرض بیکاری، ازدواج زودهنگام و تجارت انسان قرار دارند و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای حمایت آنان اتخاذ شود.

سازمان حمایت از کودکان از دولت‌ها خواست تا در چارچوب هیئت بلند پایه که ویژه آوارگان داخلی است و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل آن را تاسیس کرده است فعالیت کنند و با سرمایه‌گذاری به اجرای تدابیر حمایتی از تمامی کودکان و خانواده‌های آنان به ویژه در سایه شیوه ویروس کرونا کمک کنند.

یونیسف در پایان اعلام کرد کودکان و جوانان آواره خود می‌توانند سهی در این عرصه داشته باشند و با جدی گرفتن آنان سهمی در حل و فصل مشکلاتشان داشته باشند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار