مشاغل فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شوند.

حمایت از مشاغل فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی استان برای جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا اطلاعات خود را ثبت کنند و از این مشاغل حمایت می‌شود.

او افزود: هنرمندان استان می‌توانند جهت حمایت دولتی و جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.farhang.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

شریفی اضافه کرد: زمان مراجعه و ثبت درخواست مشاغل هنری در سامانه روز‌های ۱۶ و ۱۷، رشته‌های فرهنگی ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت و رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال نیز ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت است.
او ادامه داد: ثبت‌نام با درج کد ملی و شماره تلفن همراه اختصاصی متقاضی امکانپذیر است و ورود به سامانه نیز با نام کاربری و کلمه رمز عبور تکمیل فرم اشخاص حقیقی و یا حقوقی بر مبنای نوع فعالیت که در سامانه ارائه شد.

شریفی در خصوص افرادی که قرارداد استخدامی با آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی ندارند، ولی در این مکان‌ها مشغول به فعالیت هستند گفت: افراد حقیقی که به صورت خویش‌‏فرما و یا برای مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌‏ای بدون قرارداد استخدامی پیش از شیوع بیماری کرونا فعالیت داشتند، با انتخاب گزینه اشخاص حقیقی بعد از ثبت‌نام و ورود به سامانه، فرم مخصوص اشخاص حقیقی را تکمیل کنند.

او ادامه داد: مدیران کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌‏ای دارای صاحب امتیاز حقیقی یا حقوقی، با انتخاب گزینه واحد کسب و کار فرم مخصوص اشخاص حقوقی را تکمیل نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نمونه رشته فعالیت‏ اشخاص در رسته فرهنگی شامل نشر، چاپ، ادبیات، قرآن و عترت، عرضه محصولات فرهنگی و زیارتی و دیگر فعالیت‌‏های مرتبط و در رسته هنری شامل سینما، موسیقی، هنر‌های تجسمی، تئاتر و هنر‌های نمایشی، هنر‌های سنتی، مد و لباس، عرضه محصولات هنری و دیگر فعالیت‏‌های مرتبط است.
شریفی افزود: رسته رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال نیز شامل روزنامه‌‏نگاری، خبرنگاری، طراحی و عکاسی مطبوعاتی، تولید محتوای دیجیتال، عرضه محصولات رسانه‌‏ای، عرضه محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال می‌باشد.

او اضافه کرد: نمونه ‏واحد‌های کسب و کار فعال در رسته فرهنگی شامل انتشارات، کتاب فروشی، مؤسسه فرهنگی و هنر، مجتمع فرهنگی و هنری، مؤسسه قرآن و عترت، چاپخانه و واحد‌های وابسته، فروشگاه فرهنگی، کافه کتاب، مراکز مهارت آموزی زبان‌های خارجی، دفتر‌های خدمات زیارتی، فروشگاه‌‏های عرضه محصولات فرهنگی، مراکز پخش و توزیع کتاب و کالا‌های فرهنگی است.

شریفی گفت: مؤسسه تک منظوره هنری، گروه‌های آزاد هنری (سینمایی، موسیقی، تئاتر و بازی‌های نمایشی)، سالن‌های سینما، سینما سیار، استودیو‌های صوت و تصویر، مزون (خانه مد ولباس)، سالن تئاتر، تماشاخانه، فروشگاه و بازارچه آثار هنری، آموزشگاه آزاد هنری، نگارخانه، کافه گالری، کارگاه تولید آثار هنری (مانند سفالگری)، هنرستان آزاد، توزیع و پخش فیلم و دیگر کسب و کار‏های مرتبط هستند.

او ادامه داد: مؤسسه یا شرکت فرهنگی دیجیتال، ناشر دیجیتال، مراکز تکثیر حامل‌های دیجیتال، استودیو‌های صوت وتصویر، پیام رسان وشبکه اجتماعی، خبرگزاری و پایگاه خبری، مؤسسه مطبوعاتی و رسانه ای، کیوسک فروش مطبوعات، دفتر روزنامه و نشریات، مرکز پخش و توزیع نشریات، دفتر سرپرستی و نمایندگی مطبوعات، کانون آگهی و تبلیغات، پلتفرم برخط آثار دیداری و شنیداری، فروشگاه ‏های عرضه محصولات فرهنگی دیجیتال، مراکز شتاب دهی و نوآوری تولید ونشر دیجیتال، گیم نت، ناشر بازی، شرکت پخش وتوزیع بازی‌های رایانه‌ای، مرکز عرضه بازی رایانه‌ای، شهربازی الکترونیک و دیگر کسب و کار‏های مرتبط رسته رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال مشمول این حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار