تایکا وایتیتی کارگردان و نویسنده‌ای که امسال موفق به دریافت جایزه اسکار شد، فیلمی جدید از دنیای «جنگ ستارگان» می‌سازد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، با اعلام کمپانی دیزنی تایکا وایتیتی یک فیلم جدید «جنگ ستارگان» را برای اکران سینمایی کارگردانی خواهد کرد. برای نویسندگی این پروژه نیز او به همراه کریستی ویلسون، نویسنده فیلم تحسین شده «۱۹۱۷» با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ویلسون در اسکار ۲۰۲۰ به همراه «سم مندس» نامزد بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شده بود و وایتیتی نیز موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را با فیلم «جوجو خرگوشه» از آن خود کند.

همچنین این استودیو تایید کرد که یک سریال تلویزیونی بدون نام از دنیای «جنگ ستارگان» نیز برای پخش از شبکه دیزنی پلاس توسط لسلی هدلند، خالق سریال عروسک روسی در حال ساخت است.

خبر ساخت فیلم جنگ ستارگان در حالی اعلام شده که اولین بار در ماه ژانویه تایید شد که وایتیتی در حال کار روی یک پروژه از جنگ ستارگان است. دیزنی اخیرا با سریال «ماندالورین» که از این دنیای سینمایی است موفقیت‌های خوبی را کسب کرده بود.

هنوز مشخص نیست که فیلم تایکا وایتیتی جزئی از سه پروژه بدون نام جنگ ستارگان خواهد بود که قرار است در دسامبر سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ منتشر شوند یا پروژه‌ای جدا از آنهاست.

این پروژه اولین اعلام رسمی از ساخت فیلم جنگ ستارگان است. مدتی پیش اعلام شده بود که دیوید بنیوف و دی. بی. وایس برای ساخت سری فیلم‌های جنگ ستارگان به توافق رسیدند که مدتی بعد از این پروژه کنار کشیدند.

تایکا وایتیتی قرار است فیلم سینمایی «ثور: عشق و تندر» با بازی کریس همسورث و ناتالی پورتمن را برای مارول و دیزنی کارگردانی کند که در حال حاضر برای اکران در ۱۸ فوریه ۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) تنظیم شده است. او فیلمنامه این اثر را در همکاری با جنیفر کیتون رابینسون خواهد نوشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار