حجت الاسلام زارع حسینی گفت: در صورت مشاهده دوچرخه‌سواری بانوان در محیطی غیر از پارک بانوان، دوچرخه شخص توسط ضابط قضایی به مجموعه ورزشی پارک بانوان منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام زارع حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس با گرامیداشت ماه  رمضان و تاکید بر رعایت شئون معنوی ایام بویژه در لیالی قدر به مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و گفت: برای ورزش بانوان مکان محصور و محافظت شده پارک بانوان طبس در نظر گرفته شده که این قشر می‌توانند با استفاده از ظرفیت موجود از جمله پیست دوچرخه سورای در فضایی امن، ورزش کنند.

او افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سطح شهر طبس متاسفانه برخی بانوان همشهری در محیط عمومی از جمله میادین یا بلوارها اقدام به دوچرخه‌سواری می‌کنند که براساس مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس این اقدام تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد تعیین شده در مصوبه است.

حجت الاسلام زارع حسینی بیان کرد: در صورت مشاهده دوچرخه‌سواری بانوان در محیطی غیر از پارک بانوان، دوچرخه شخص توسط ضابط قضایی به مجموعه ورزشی پارک بانوان منتقل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس اظهار کرد: موتورسواری بانوان برحسب قانون جرم بوده و چون گواهینامه رانندگی برای این قشر صادر نمی‌شود برای بانوی خاطی پرونده کیفری تنظیم و براساس قانون برخورد و موتورسیکلت به پارکینگ منتقل خواهد شد.

او  تاکید کرد: با توجه به ممنوع بودن دوچرخه‌سواری بانوان در فضای عمومی و‌ خارج از پارک بانوان به طور جدی توسط ضابطین قضایی با اشخاص خاطی برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام زارع حسینی ادامه داد: سگ گردانی در اماکن و معابر عمومی براساس مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخلف است و در صورت مشاهده، حیوان رویت شده در فضای عمومی، بوستان‌ها، معابر، اماکن و تفرجگاه ها توسط ضابط قضایی به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده خواهد شد.

او تصریح کرد: نیروی انتظامی در صورت مشاهده دوچرخه‌سواری و موتورسواری بانوان و نیز سگ گردانی توسط افراد در فضای عمومی باید با آنها برخورد کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار