مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پایش تمام بیمارستان‌های تهران و بررسی عملکرد محیط زیستی آن‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به استقرار ۱۵۷ واحد بیمارستان در شهرستان تهران و همچنین حساسیت‌های لازم درخصوص ویروس و بیماری کرونا، محیط زیست تهران با برنامه ریزی و برقراری چند تیم کارشناسی پایش، ضمن رعایت اصول و موازین بهداشتی، بازدید و بررسی عملکرد محیط زیستی و نحوه مدیریت پسماند بیمارستان‌ها و مجتمع‌های بزرگ درمانی را از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دفع غیر اصولی انواع پسماند‌های بیمارستانی و کارکرد نامناسب سیستم تصفیه فاضلاب آن‌ها می‌تواند منشأ مهمی در ایجاد و انتقال بیماری‌های خطرناک باشد، پایش و بازدید از بیمارستان‌ها را امری ضروری و اولویت دار دانست و افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون در پایش‌های انجام شده عملکرد محیط زیستی تعداد ٣٠ واحد بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به عملکرد غیر اصولی، برای ۸ واحد از آن‌ها به منظور رفع نواقص اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.

۸ بیمارستان پایتخت اخطاریه گرفتند/ معرفی مدیران 5 بیمارستان به مراجع قضایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده ١٥٠ واحد بیمارستانی و درمانی بزرگ مقیاس مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شده و دو واحد دیگر نیز در حال احداث سیستم تصفیه فاضلاب هستند، گفت: همچنین از سال گذشته تاکنون پنج واحد بیمارستانی به دلیل عدم توجه به اخطار‌ها و عدم رعایت ضوابط محیط زیستی و بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: برابر قانون، مسئولان تمامی بیمارستان‌ها موظف هستند نسبت به انجام آزمایش‌های دوره‌ای اقدام و نتایج آن را در قالب خوداظهاری در پایش به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کنند.

۸ بیمارستان پایتخت اخطاریه گرفتند/ معرفی مدیران 5 بیمارستان به مراجع قضایی

محمودی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان بیمارستان‌هایی که موضوعات محیط زیستی را به عنوان یک دغدغه در نظر گرفته اند و با جدیت نسبت به رعایت آن اقدام می‌کنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده عملکرد غیر اصولی، قطعا نسبت به برخورد قانونی با مجموعه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار