شیوع کرونا و خانه‌نشینی برای همه افراد تبعاتی به همراه داشته است در این میان سالمندان وضعیت خاص تری دارند.

 

پدر و مادرهایی که سال های کهولت سن خود را در خانه سالمندان می گذرانند این روزها بیش از هر زمانی به مراقیت های ویژه نیاز دارند.مسعود فیروزی معاون مرکز توان بخشی بهزیستی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:   مراکز نگه داری از سالمندان روزی دو بار ضدعفونی می شوند و برای جلوگیری از شیوع کرونا رفت آمد اشخاص از جمله ملاقات و پذیرش نیز ممنوع شده است.

او افزود: در صورت مشاهده هرگونه علائم به ویروس کرونا مانند تب و سرفه در سالمندان نخست تست گرفته می‌شود و در صورت نیاز ۱۴ روز در قرنطینه از آن‌ها نگهدرای می‌شود.
 



معاوان توان بخشی اداره بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: ملاقات سالمندان با خانواده هایشان به صورت مجازی انجام می‌شود و ورود آن‌ها به مرکز ممنوع شده است تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد.

فیروزی بیان کرد: سطح کنترل و مراقبت به طوری افزایش یافته است که کادر و کارکنان شیفت‌های طولانی مدت در ساعات شبانه روز را دارند و رفت آمد را به حداقل  رسانده اند.
 

لبخند را به سالمندان بازگردانیم

 
بیایید با رعایت نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی، پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری کمک کنیم تا سلامتی و آرامش خاطر به سالمندان این سرمایه های اجتماعی بازگردد و همچنین به چشم انتظاری پدر و مادرها در خانه های سالمندان پایان دهیم تا آنها نیز با دیدن فرزندان خود روحیه ای دوباره گیرند. 
 
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.