خسارت کرونا ویروس به صنعت گردشگری

شیوع ویروس کرونا ۶۰۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرجام سمیعی سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع ویروس کرونا ۶۰۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به صنعت گردشگری این استان وارد کرد.

او افزود: این میزان خسارت به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، سرمایه‌های گردشگری، راهنمایان گردشگری و مؤسسات و مراکز آموزشی گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

سمیعی اضافه کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا ۶۱.۲۵ درصد نیرو‌های بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری دچار خسارت مالی و بیکاری شده اند.

او ادامه داد: میزان خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ۱۳۵ میلیارد ریال در ماه‌های اسفند و فروردین است.

سمیعی گفت: ضریب اشغال تخت‌های هتل‌ها و آپارتمان‌های استان در دو ماه گذشته صفر و میزان خسارت وارده به این بخش ۱۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

او افزود: در این مدت ضریب اشغال تخت مهمان پذیر‌های استان صفر با حداقل چهار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال خسارت بود.

سمیعی اضافه کرد: خسارت ماه‌های اسفند و فروردین دو مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

او ادامه داد: در این مدت سفره‌خانه‌های سنتی استان ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و واحد‌های پذیرایی بین‌راهی منفرد استان ۱۰ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

سمیعی گفت: خسارت ماه‌های اسفند و فروردین ۳۵ اقامتگاه بوم گردی این استان ۱۲ میلیارد ریال، مجتمع‌های پذیرایی و بین‌راهی ۱۲ میلیارد ریال و کانون‌های گردشگری ۱۲ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

او افزود: در این مدت به ۳۵ راهنمای گردشگری چهارمحال و بختیاری هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

سمیعی اضافه کرد: در این دو ماه حداقل پنج میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال خسارت به موسسات و مراکز آموزش گردشگری چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

او در پایان گفت: ارائه کمک‌های تسهیلاتی و برخی از بخشش‌ها، معافیت‌ها و استمهال دیون، تخصیص منابع مالی، پرداخت وام بلندمدت، تنفس ۶ ماهه برای پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایان از سوی مراکز تأمین اجتماعی و برنامه‌ریزیی برای جبران بخشی از خسارت‌ها از راهکار‌های مدیریت مشکلات ناشی از شیوع بحران کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی به‌شمار می‌رود.
انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار