معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فعالیت ۲۵۰ ماما در حوزه بهداشتی این استان در ستاد و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  پیگیری مادران باردار پرخطر تا حصول نتیجه مطلوب، ارائه مراقبت‌های پس از زایمان، مشاوره فاصله گذاری به این گروه، ارائه خدمات به زنان همسردار در قالب خدمات سلامت باروری، شناسایی زنان همسردار واجد شرایط پزشکی جهت ارائه روش مطمئن فاصله‌گذاری پیشگیری از بارداری‌های پر خطر و حفظ سلامت مادران را از وظایف ماما‌ها عنوان کرد.

دلشاد یکی از وظایف اصلی ماما را پیگیری مادران باردار پر خطر دانست و افزود: ارائه مراقبت‌های پیش از بارداری (از شناسایی واجدین شرایط تا ارائه مراقبت‌ها و ارجاعات و پیگیری‌های مربوطه)، ثبت در سامانه سیب، شناسایی مادران باردار، ارائه مراقبت‌های بهداشتی لازم به این گروه و توزیع مکمل‌های مربوطه از دیگر فعالیت‌های ماما‌ها است.

دلشاد افزود: ماما‌ها در انجام خدمات غربالگری سرطان سرویکس (انجام پاپ اسمیر) و غربالگری سرطان سینه (معاینات brest) در قالب برنامه باروری سالم و سلامت میانسالان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: علوم پزشکی ، مامایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.